داستان «کمال هم نشین» را همه می¬دانیم. در عالم طبیعت هم نشینی و همراهی یک واقعه است که نتیجه آن جز انتقال خصوصیات از یک همراه و هم نشین به دیگری نیست. مانند زمانی که شیشه عطری در جانمازی قرار گیرد. آن جانماز رایحه خوش آن عطر را به خود خواهد گرفت… و البته هم‌نشینی یک سیب فاسد در سبد میوه نیز دیگر میوه‌ها را فاسد می کند!
این قانون طبیعت است. ما انسان ها هم همین گونه‌ایم…اگر با گمراهان هم سفر شویم عاقبتمان جز گمراهی و خسران نخواهد بود و اگر با صالحان همراه و هم¬سفر باشیم تا خودِ خدا بالا می رویم که نتیجه اش آرامش ابدی در برترین و بالاترین جایگاه عالَم هستی است.
خدای مهربان من! من بنده تو هستم با دانشی محدود که همین را هم از لطف و رحمت تو دارم. کمکم کن تا بتوانم از نوری که در وجودم دمیده ای در راه شناخت حق از باطل، خوب از بد و صالح از گمراه بهره گیرم تا در نتیجه آن، هم سفر بندگی ام را شایسته برگزینم که نتیجه هم سفری با مقربان درگاهت می شود رضایت تو، و چه چیزی برای من شیرین تر از کسب رضایت پروردگارم خواهد بود که آرامش در قلب و سعادتِ دنیا و آخرت را دربردارد.
اللَّهُمَّ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِی فِیهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِی ] دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِیتِكَ یا إِلَهَ الْعَالَمِینَ
خدایا مرا در این ماه به همراهى و همسویى با نیكان توفیق ده، و از هم‌نشینی با بدان دور بدار و به‌حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگى ات اى پرستیده جهانیان
میلاد اسماعیل‌زاده
پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها