استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه توسل به اهل بیت(ع) بدون عمل به قرآن جامعه اسلامی را به مقصد اصلی هدایت نخواهد کرد، گفت: مهجوریت قرآن و عمل نکردن به قرآن بزرگ ترین دغدغه پیامبر(ص) برای امت اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سعیدی، در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در برنامه ضیافت خانوادگی « شب هایی با قرآن» با بیان اینکه قرآن در جامعه اسلامی برای گذاشتن بر لب طاقچه و احترام گذاشتن نیست، گفت: قرآن برای عمل کردن است و بزرگترین درد قرآن در جامعه ما این است که مردم تصور می کنند قرآن تنها برای احترام است در حالی که تا زمانی که به قرآن عمل نشود قرآن مهجور خواهد بود.

وی افزود: تا زمانی که به قرآن عمل نشود، قرآن وارد بطن و متن زندگی مردم نخواهد شد و جامعه ای که از قرآن جدا باشد دچار نفاق، بد دینی و انحرف در دین می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه حضرت رسول(ص) اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن را دو ثقل بزرگ برای نجات انسان در عصر بدون پیامبر و آخر الزمان عنوان می کنند، گفت: همانطور که مشهود است کسانی که بعد از پیامبر(ص) تنها قرآن را گرفت و بیان کردند که کتاب خدا برای ما کافی است چون برای قرآن معلم و مبین و به عبارت دیگر امام نداشتند دچار انحراف شدند و باید دقت کرد که در جامعه ای که تنها به اهل بیت(ع) تمسک شده و قرآن کنار گذاشته شود این جامعه نیز دچار بحران می شود.

حجت الاسلام سعیدی سعادت جامعه را در عمل به قرآن و رهنمودهای اهل بیت(ع) به صورت تؤامان عنوان کرد، افزود: جامعه ای به سعادت می رسد که همواره از وجود اهل بیت(ع) در کنار قرآن بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نگرانی و دغدغه رسول خدا(ص) کج فهمی،نافهمی، برداشت سطحی و مهجوریت قرآن در میان امت ایشان بود، یادآور شد: اگر می خواهیم در صراط نجات باقی مانده و از فتنه های آخر الزمان خکه خانمان سوز و دین سوز است باید زندگی خود و فرزندانمان را در پناه قرآن قرار داده و با عمل به قرآن خود را از فتنه های عظیم و بد دینی حفظ کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲