به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیین تکریم مهدی تاجیک مدیر سابق و معارفه یاسر ولیابیدگلی مدیر جدید خبرگزاری فارس در قم امروز با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان خبرگزاری فارس و اصحاب رسانه قم در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 محمد رحمانی سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس در این مراسم با بیان اینکه خط رسانه‌ای ما در خبرگزاری فارس «أظهَرَ الجمیل و سَتَرَ القبیح» است، اظهار کرد: این ایده پشتوانه یک سیاست و منش رسانه‌ای به نام خبر خوب شده است و به دنبال این هستیم که نگاه ما به رویدادها به‌گونه‌ای باشد که بیشتر مورد رضایت خداوند باشد.

 وی با بیان اینکه ما اتفاقات بدی که باید دیده شود را نادیده نمی‌گیریم، گفت: وظیفه ما به‌عنوان خبرنگار این است که زاویه دوربین خود را مؤمنانه انتخاب کنیم تا واقعیات را آن‌طور که هست و با نگاه مثبت به جامعه منعکس کنیم.

 در ادامه احمدرضا بیگی معاون اقتصادی و توسعه مدیریت خبرگزاری فارس با بیان اینکه هویت فارس محصول ۲۰ سال سابقه کار رسانه‌ای است، گفت: تا امروز این خبرگزاری تأثیر خوبی در میان مردم داشته و طبق نظرسنجی که سال گذشته پیرامون هویت خبرگزاری فارس انجام شد اولین کلمه‌ای که به ذهن مخاطبین می‌رسید کلمه صداقت بود که این دستاورد، یک سرمایه است.

 وی با بیان اینکه افراد زیادی وقتی می‌خواهند صحت خبری را بررسی کنند به خبرگزاری فارس مراجعه می‌کنند، افزود: عنصر هویتی دیگر اهالی فارس انقلابی بودن است که با افتخار شعارهای انقلاب را روی دست می‌گیریم و ابایی از بیان آن نداریم؛ بنابراین ما رسانه خنثی نیستیم؛ بلکه موضع ما مشخص است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کنیم.

 معاون اقتصادی و توسعه مدیریت خبرگزاری فارس سومین عنصر هویت فارس را مردمی‌بودن آن دانست و گفت: فارس با همه تلاشی که برای تقویت حاکمیت جمهوری اسلامی دارد و این کار را مقدس می‌داند درعین‌حال مطالبات مردم را هم دنبال می‌کند که نمود بیرونی این ایده سامانه فارس من است و اکنون بخش زیادی از مطالبات مردمی در این سامانه ثبت شده است.

 وی با اشاره به جوان‌گرایی در خبرگزاری فارس گفت: خبرگزاری فارس از روز اول تا به امروز همواره تکیه‌اش به نیروی جوان بوده و مهم‌ترین ثمره آن این است که نیروهای جوان پر انرژی وارد میدان می‌شوند و مسیر را باز می‌کنند و معطل مقدمات و امکانات نمی‌مانند.

 بیگی ادامه داد: ما از این که موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت کنیم هیچ ابایی نداریم؛ زیرا معتقدیم که نظام و مجموعه دستگاه حاکمیت در تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری هستند و تقویت آنها را از سیاست‌های قطعی خود می‌دانیم.

 وی با بیان اینکه مجموعه عناصر هویتی فارس توانسته این خبرگزاری را در صدر خبرگزاری‌های کشور قرار دهد، گفت: دفتر خبرگزاری فارس در استان قم هم از بهترین‌های ما در میان استان‌ها بوده و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و همچنان رو به پیشرفت باشد.

 همچنین مهدی تاجیک مدیر سابق خبرگزاری فارس قم با بیان اینکه با اشاره به سه رویکرد اساسی در مدت مدیریت خود در خبرگزاری فارس قم، ابراز کرد: رویکرد اول بنده این بود که جوان‌سازی و تربیت نیرو در این خبرگزاری اتفاق بیفتد که به لطف خدا دستاوردهای خوبی در این عرصه محقق شد.

 وی گفت: بخش دومی که تمرکز خود را روی آن گذاشتم این بود که سعی کردم رسانه بچه‌های انقلابی بی‌رسانه باشیم و رویکرد سوم بنده هم این بود که رتبه خبرگزاری را ارتقا دهیم که در ارزیابی شش‌ماهه‌ای که قبل از تحویل مدیریت انجام دادیم رتبه ما در نیمه بالای جدول بود.

در پایان نیز یاسر ولیا بیدگلی مدیر جدید خبرگزاری فارس در قم، با تشکر از افرادی که در این مراسم حضور یافتند، اظهار کرد: ما میراث‌دار افرادی هستیم که در گذشته در این مجموعه کار کردند و این مجموعه را به اینجا رساندند و امیدواریم که بتوانیم به بهترین شکل این مسیر را ادامه دهیم.