سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه اسلام برای خود سبک تربیتی مخصوصی دارد، گفت: اسلام تربیت مغایر با قرآن را مردود می داند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآن مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره انعام با بیان اینکه این آیه الگوی تربیت در نظام اسلامی را تشریح می کندف گفت:  نسخه‌های تربیتی مغایر با دستورات قرآن کریم از منظر شرع مقدس اسلام مردود است.

وی با بیان اینکه اسلام دینی حیات بخش بوده و نظام تربیتی آن بهترین نظام برای تعالی و رشد بشر است، افزود: این موضوع را گورباچف رد نامه خود خطاب به امام خمینی(ره) مرود تأکید قرار داده و اسلام را نسخه حیات بخش بشر عنوان می کند.

سخنران استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به پیام‌های اخلاقی آیات ۱۲ و ۱۳ سوره اعراف اشاره کرد و گفت: از منظر قرآن کریم تکبر منشأ همه بدی‌های در عالم هستی است و اسلام تکبر را  خودبزرگ‌بینی ناحق توصیف می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج باوالقسام با روایتی از امام صادق(ع) در زمینه تکبر گفت: امام صادق(ع) می فرمایند«در جهنم سرزمینی است که مخصوص متکبران است و آن را سقر گویند این وادی از شدت حرارت خود به خدا شکایت برد و تقاضا نمود که به وی اجازه دهد تا تنفسی کند پس آن وادی نفسی کشید که از آن نفس جهنم نیز شعله‌ور شد.» بر اساس این توصیف  امام می‌توان دریافت که تکبر زمینه جهنمی شدن خیلی از بندگان است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که قرآن کریم مؤمنان را در آیه ۱۶۰ سوره انعام به تشویق رفتارهای پسنیده دعوت کرده است، ادامه داد: از منظر شرع مقدس اسلام تشویق مؤمن در کارهای خیر بهتر از مذمت و تنبیه او در ارتکاب به اعمال ناپسند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم بابیان این‌که قرآن کریم در آیه ۲۶ سوره اعراف به بررسی تأثیر لباس بر تربیت انسان پرداخته است، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اصلی انسان با حیوان در پوشش است چنانکه تبلیغ به فرهنگ برهنگی و عریان زیستن و بی‌حجابی نیل دادن جوامع انسانی به‌سوی زندگی بر سبک خوی حیوانی آنان است.

وی با اشاره به تأثیر محیط زندگی بر تربیت یادآور شد: از منظر قرآن کریم محیط پیرامون مؤمن بر تربیت او  و فرزندانش تأثیرات جدی دارد بر همین مدار دستورات متعددی در الگوی رفتاری مؤمن در مواجهه با محیط پیرامون او وحود دارد.

انتهای پیام.۱۱۲