سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: گرفتاری بشریت در جامعه، میدان داری جاهلان و به کنار رانده شدن عاقلان واهل فهم است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام فرحزاد در شبستان امام خمینی(ره) گفت: هر کس در ماه مبارک رمضان بر محمد و آل محمد صلوات زیاد صلوات بفرستد خداوند میزان حسنات او را در روز قیامت سنگین خواهد کرد و این در حالی است که میزان اعمال در آن روز سبک می باشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه حضرت علی علیه السلام است و این امام بزرگوار در خطبه ها و حکمت های خود در موضوع و حقیقت دنیا، دنیا پرستی، دنیای حلال، وابستگی به دنیا، استفاده از دنیا برای آخرت مفصل سخن گفته است.

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: در خطبه ۸۱ نهج البلاغه حضرت می فرماید: چگونه وصف کنم دنیا را که اولش با رنج و زحمت و سختی شروع می شود و آخرش هم با فنا و نیستی برابر است و حلالش حساب و کتاب و حرامش نیز عقوبت دارد.

وی اظهار داشت: دل بستگی به دنیا انسان را کور می کند اما اگر کسی بخواهد از دنیا عبرت بگیرد بینا می گردد و راه خود را برای رسیدن به کمالات معنوی پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه گفت: یکی از معجزات ماندگار حضرت علی علیه السلام همین خطبه ها و کلمات نهج البلاغه می باشد که برای بشریت ماندگار است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: گرفتاری بشریت در جامعه، میدان داری جاهلان و به کنار رانده شدن عاقلان واهل فهم است.

وی افزود: اخلاص عمل در رفتار و کردار و گفتار مساله ای است که باعث می  شود انسان به توفیقاتی عجیبی دست پیدا کند و اخلاص اسراری است میان انسان و خداوند که به هر کسی اعطا نمی شود و اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد اخلاص در عمل را به آن شخص می دهد.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان تاکید کرد: شیطان به عزت خداوند قسم می خورد که همه را اغوا و گمراه خواهد کرد الا کسانیکه اعمالشان خالص و اهل اخلاص و مخلص هستند و امکان مقابله شیطان با انسان های مخلص وجود ندارد.

انتهای پیام /۱۱۰