استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) با معاویه به معنای سازش نبود؛ گفت: امام حسن(ع) هرگز از دشمن نهراسید و تصور اینکه صلح ایشان با معاویه از سر ترس و ناچاری بود تصور غلطی است بلکه صلح امام حسن(ع) بستر عاشورا و حفظ امام حسین(ع) و حفظ جهانی اسلام را به وسیله عاشورا فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم ایزدی، استاد حوزه علمیه قم امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه متأسفانه عده ای قصد دارند که از صلح امام حسن(ع) با معاویه به عنوان ابزار سازش با دشمنان استفاده کنند، گفت: امام حسن(ع) هرگز در مقابل معاویه کوتاه نیامد و مفاد صلح ایشان با معاویه به گونه ای است که نه تنها معاویه را مجبور به پذیرش شروط خود کردند بلکه با این مفاد صلح امکان قیام ائمه(ع) از جمله امام حسین(ع) را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر امام حسن(ع) یاری داشت با ایشان قیام می کردند، افزود: ایشان تنها ترین سردار تاریخ هست که دشمن با مکر و فریب یارانشان از ایشان جدا کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه فریب مهم ترین ابزار معاویه و تمامی طاغوتیان برای مقابله با حق است، گفت: باید دقت کرد که هر چند این ها مکر و حیله به کار ببرند باز خداوند حیله و مکر آنها را خنثی خواهد کرد و آیه« وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» مصداق این کلام است.

خانم ایزدی با تأکید براینکه معاویه سعی داشت با صلح امام حسن(ع) و عمل نکردن به مفاد این صلح برای همیشه امامت را از عرصه تاریخ محو کند، افزود: امام حسن(ع) با وجود اینکه با معاویه صلح کرد اما اجازه نداند که معاویه به صورت آشکارا اسلام را نقض کند اما همین که نقض اسلام به صورت آشکار از جانب یزید اتفاق افتاد بستر قیام امام حسین(ع) علیه بنی امیه فراهم شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ تهمت های ناروایی به امام حسن(ع) نسبت داده شده و ایشان به حق مظلوم اهل بیت(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأیکد براینکه عده یا ترس از جان را علت صلح امام حسن(ع) با معاویه می دانند، گفت: این تفکر بسیار غلط است چرا که امام حسن(ع) همان سرداری است که در جنگ جمل با نهایت شجاعت جنگ جمل را خاتمه داد و چگونه ممکن است که سرداری به این رشادت و سبط اکبر پیامبر(ص) از ترس جان با معاویه صلح کرده باشد.

خانم ایزدی با اشاره به اینکه متأسفانه دشمنان از ترس امام حسن(ع) حتی جسم بی جان ایشان را تیر باران کرده و کفن ایشان را سوراخ سوراخ کردند، یادآور شد: تمامی این کارها به خاطر کینه ای بود که اصحاب جمل از امام حسن(ع) داشتند.

انتهای پیام/۱۱۲