یکی از اساتید حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مراقبت از زبان یکی از برترین اعمال است، گفت: برخی نزدیک به ۳۰۰ گناه را برای زبان شمرده‌اند، اگر نتوانیم این عضو بدن را کنترل کنیم دچار گناهان بسیاری می‌شویم؛ دروغ بستن به امام معصوم در ماه مبارک رمضان موجب باطل شدن روزه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انسان با تکیه بر خداوند متعال می‌تواند کارهای خود را با موفقیت دنبال کند، اظهار کرد: انسان باید در انتخاب‌های زندگی خود دقت کند تا دچار مشکل خاصی نشود چرا که گاهی این اشتباهات و انتخاب‌های نادرست فجایع بسیاری به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه راهکار رسیدن به انتخاب‌ها و تصمیم‌های برتر در قرآن کریم تبیین قرار گرفته است، اضافه کرد: توجه به فرمایشات امام علی علیه‌السلام سبب می‌شود که فرد مومن بتواند در زندگی خود برترین‌ها را انتخاب کند، با کلام حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام انسان آینده‌نگر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم به برخی از توصیه‌های دین مبین اسلام نسبت به زندگی روزانه انسان اشاره کرد و گفت: برخی تصور می‌کنند که شریعت اسلام ناتوان است این تصور اشتباه بوده چرا که شریعت اسلام در عرصه‌های مختلف صاحب نظر است و برای پیشبرد زندگی انسان‌ها کاربرد اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت از زبان یکی از برترین اعمال است، عنوان کرد: برخی نزدیک به ۳۰۰ گناه را برای زبان شمرده‌اند، اگر نتوانیم این عضو بدن را کنترل کنیم دچار گناهان بسیاری می‌شویم؛ دروغ بستن به امام معصوم در ماه مبارک رمضان موجب باطل شدن روزه می‌شود.

حجت‌الاسلام مومنی قناعت را یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و مطرح کرد: قناعت از زیاده‌خواهی انسان جلوگیری می‌کند به همین علت به انسان آرامش می‌دهد اما اگر قناعت نباشد انسان آرامشی نداشته و نمی‌تواند زندگی راحتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق نیک در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: اکنون پرونده‌های بسیاری به علت نداشتن اخلاق در دستگاه قضایی وجود دارد چرا که اگر افراد اخلاق داشته باشند به کارهای نادرست اقدام نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه مهربانی و بخشش موجب آرامش و تعالی می‌شود، گفت: اگر انسان برای رضای خداوند متعال از اشتباهات دیگران گذر کند در روز قیامت نیز خداوند متعال بر روی گناهان و اشتباهات او چشم‌پوشی می‌کند.

وی از صبر و بردباری به عنوان یکی از ذلت بخش‌ترین صفات اخلاقی نام برد و ادامه داد: انسان برای رسیدن به اهداف بزرگ باید سختی‌ها را تحمل کنند، اگر انسان بلایا و آزمایش‌های دنیایی را تحمل کند می‌تواند در روز قیامت لذت‌های مختلف را تجربه کند؛ اهل صبر در دنیا و آخرت دارای موفقیت‌های بالایی هستند.

انتهای پیام/۱۱۵