سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه از منظر آیه ۸۳ سوره غافر غرور علمی مشکلی است که جهان بشری با آن مواجه است، گفت: این مشکل تا جایی است که بشر برای حل معضلات خود نسخه‌های خودساخته صادر می‌کند که زمینه سقوط او را فراهم خواهد کرده، چراکه این نسخه‌های در مقابل علم الهی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در آیین ترتیل خوانی جزء ۲۴ قرآن کریم با اشاره به آیه ۴۴ غافر واگذاری امور به خداوند متعال را زمینه حفظ انسان از مشکلات دانست و گفت: اگر مؤمن امور خود را به سبک اسلامی به خداوند متعال واگذار کند در امور موفق‌تر خواهد بود.

وی توکل به خدا را حقیقت حفظ ایمان توصیف کرد و افزود: غرور علمی از منظر قرآن کریم زمینه سقوط مؤمن است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر مؤمن همواره خداوند را ناظر اعمال خود ببینید مسلماً در مواقع بحران از فعل گناه بر حذر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شاهد دیدن خداوند متعال در تمام کنش‌های روزه مره در رفتار فردی و اجتماعی مؤمن تأثیر مستقیم می‌گذارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به این‌که تصورات انسان از آینده، خوشبختی حقیقی نیست، تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل‌شده است که خداوند می فرماید« قسم به عزت و جلال و عظمت مقامم در عرش، هرکسی که به‌غیراز من امیدوار باشد، آرزوی او را مبدل به یأس می‌کنم و در میان مردم لباس مذلّت بر وی می‌پوشانم. او را از نزدیک بودن به خودم دور ساخته، از وصل به خودم محروم می‌سازم.»

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: از منظر آیه ۸۳ سوره غافر غرور علمی مشکلی است که جهان بشری با آن مواجه است؛ تا جایی که بشر برای حل معضلات خود نسخه‌های خودساخته صادر می‌کند  که زمینه سقوط او را فراهم خواهد کرد چراکه این نسخه‌های در مقابل علم الهی است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند«قول  لا اعلم  نصف العلم؛  گفتن نمی‌دانم، نیمی از دانش است.» بر این اساس اقرار به ندانستن شهامت علمی است.

انتهای پیام/۱۱۲