معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: در ماه مبارک رمضان، در کنار برنامه های مختلف برای زائران ایرانی حرم کریمه اهل بیت، از ۱۸ هزار زائر غیرایرانی نیز در حرم مطهر با اجرای برنامه‌های مختلف مناجات‌خوانی و توزیع افطاری میزبانی صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی شب گذشته در آیین شکرگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به برگزاری برنامه سحرگهان حرم مطهر در هر روز و پخش زنده آن از رسانه ملی اظهار کرد: این برنامه مورد استقبال مطلوب مردم سراسر کشور قرار گرفته چرا که از کارشناسان دینی در این برنامه به شیوه مطلوبی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه خدمات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عرصه‌های مختلف قرآنی قابل توجه بوده است، اضافه کرد: برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان امسال هفتمین سال خود را روزانه با حضور هزار دانش‌آموزان برگزار کرد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلامی‌الله علیها تقدیر از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: ‌جشن ضیافت قرانی با حضور خخانواده‌ها نیز با استقبال مططلوب خانواده‌ها در این ایام برگزار شده است.
وی از برگزاری همایشی به یاد حضرت خدیجه سلام الله علیها یاد کرد و افزود: برگزاری ۶ نمایشگاه در حریم حرم مطهر با محوریت معرفت‌افزایی با استفاده از روایات و آیات قرآن کریم در این ایام مورد توجه قرار گرفته است؛ اجرای مسابقات قرآنی با عنوان ترنم وحی و ترنم باران نیز از دیگر اقدامات انجام شده است که ۲۰۰ هزار مخاطب از آن استقبال کرده‌اند.
حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به میزبانی از ۱۸ هزار زائر غیرایرانی در حرم مطهر با برنامه‌های مختلف مناجات‌خوانی و افطاری تصریح کرد: ‌ترتیل‌خوانی بانوان نیز یک برنامه جدیدی است که در سراسر کشورها در حال گسترش است؛ در جلسات ماه رمضان امسال نزدیک به ۷۰۰ نفر با حضور کارشناسان برجسته حضور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در ۲۰ رشته مختلف دنبال می‌شود، اظهار کرد:‌ بیش از ۶ هزار نفر در این رشته‌ها شرکت کرده‌اند؛ پاسخ‌گویی به شبهات دینی و معرفت‌افزایی از دیگر برنامه‌هاست که مورد توجه قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام فلاحی از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مختلف در شب‌های قدر یاد کرد و ادامه داد: در مراسم روزه اولی‌ها امسال میزبان دختران و پسران نوجوانانی بودیم که برای نخستین بار روزگی را تجربه می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و کتابخانه حرم مطهر نیز در شیفت شب فعالیت داشته است، عنوان کرد: رونمایی از دو اثر مهم در حوزه فرهنگی هنری از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است.
معاون فرهنگی آستان مقدس از مشارکت با نهادهای مختلف فرهنگی خدماتی اجتماعی نظامی و امنیتی یاد کرد و گفت: همدلی مطلوبی در استان قم شاهد هستیم به همین علت توانستیم خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهیم.
وی از حادثه تروریسی در تهران اشاره کرد و ادامه داد: موشک‌های ذوالفقار به دست فرزندان انقلاب دشمنان اسلام و قرآن را مورد هدف قرار داد و به زیبایی‌های ماه مبارک رمضان اضافه کرد.
انتهای پیام/