به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها: ماه مبارک رمضان گذشت و امسال، این ماه از هر جهت مبارک بود. پر از برکات معنوی، پر از برکات اجتماعی، پر از برکات فردی… فضای معنوی و توسل مردم فوق‌العاده بود. مناجات‌های شبانه، روزه‌داری در روزهای کاری و زندگی های پر از توسل و توکل شاهد برکات این ماه است. چقدر حسرت بار است اگر آن‌همه برکتی که ذره ذره در این یک ماه جمع کرده ایم بخواهد به فراموشی سپرده شود و از دست برود. ای کاش یک ماه قرآن خواندن ما را عادت داده باشد و بعد از رمضان قرآن‌هایمان مهمان طاقچه‌ها نشود تا سال آینده! ای کاش زبان روزه که با آن دروغ نمی‌گفتیم و غیبت نمی‌کردیم و تهمت نمیزدیم منحصر در رمضان نباشد و بازهم زبانمان این حس زیبای پر تقوا را تجربه کند. یک ماه تمرین کردیم این ریاضت‌های لذت‌بخش حیف است تاثیر دائمی در زندگی نداشته باشد.

ماه مبارک رمضان پر از برکت های مختلف بود. سفره های افطاری ساده و همدلی زیبای مردم در این ماه مثال‌زدنی بود. یادمان نمی رود در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، همهمه مردم بعد از نماز عشاء که در صفوف منظم به سمت صحن صاحب‌الزمان حرم می‌شتافتند و بر سر سفره ی افطار به صرف چای و نان و پنیر و خرما با یک کاسه کوچک سوپ خوش طعم می‌نشستند پیر و جوان با سواد و بی سواد طلبه و غیر طلبه دانشجو و شاغل، شهری و روستایی… همه سر یک سفره با یک غذای ساده و همه به یک اندازه لذت می‌بردند و این همنشینی در سبک زندگی همه تاثیر می‌گذاشت. این برکت عظیمی بود!

یا راهپیمایی روز قدس… این که جماعت میلیونی از شیعیان با زبان روزه در گرمای تابستان ساعت‌ها به خیابان بیایند و برای آزادی جماعتی از اهل تسنن که در چنگال یهود صهیونیسم اسیر شده شعار بدهند… این اتحاد و همدلی، این نوع‌دوستی و بشردوستی، این آزادی‌خواهی و ژرف‌اندیشی یک برکت بزرگ در این ماه پر عظمت بود!

و حسن ختام این ماه با عید فطر و نماز پر برکت آن بود… نمازی پر از قنوت‌های عاشقانه. قنوت‌هایی که در آن از خداوند هر خیری برای پیامبر و آل او قرارداده خواستیم و خروج از هر بدی و سوء که پیامبر و آل او را از آن خارج داشته؛ قنوت‌هایی با تعابیری عاشقانه و عارفانه… نمازی با خطبه‌های اخلاقی و سیاسی که جامعیت جهان اسلام را به رخ عالمیان می‌کشد.

در این نماز پر فیض گوش جان سپردیم به خطبه‌ها و البته تمام دنیا چشم و گوششان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود. آن رهبر فرزانه که نگاه عمیقشان در جهان اسلام و تحولات دنیا مثل و مانند ندارد. آینده‌نگری‌شان در دنیا بی نظیر است و درایت رهنمودهایشان حقیقتا تعجب‌برانگیز است.

یک خطبه کوتاه و در آن هم تذکرات ناب اخلاقی و عبادی و هم جمع‌بندی رمضان و آنچه در درون خود، در جامعه، و در دنیا باید ماحصل این رمضان پر برکت باشد…

اشاره اولشان به خودسازی و این که برکات رمضان را فراموش نکنیم بود.

قطعا همین طور خواهد بود! حیف است اگر این تمرین یک‌ماهه در زندگی بی تاثیر باشد…

اشاره بعدی به اتحاد و امید پراکنی در جامعه بود و این که دلها را شاد کنیم.

به دیده منت… چراکه نه؟! جامعه اسلامی با همین نشاط و امید است که سرزنده و فعال است و پیش می رود. اختلاف نظر زیاد است اما آنجا که آرمانهای امام است، آنجا که اهداف انقلاب است، آنجا که منافع ایرانی و اسلامی باشد آنجا که در مسیر ولایت باشد دستانمان در دست هم است از این پس این دستها بیشتر فشرده خواهد شد.

اشاره‌ای به کار فرهنگی تمیز داشتند!

چشم آقاجان… خودمان خودجوش هرکجا که بتوانیم هرچقدر که بتوانیم با فکر با اندیشه با درایت با برنامه… نمی‌گذاریم پوچ اندیشان از جریان انقلابی طلبکار بشوند. اصلا همین حرکت‌های خودجوش و آتش به اختیار تمیز بوده است که تشیع را در طول تاریخ زنده نگه داشته. تشیع با آن‌همه بدخواه در تمام دنیا…

و اما اشاره به آنچه باید ماحصل این ماه پر برکت در دنیا باشد… اشاره به حمایت صریح از مردم یمن و کشمیر و حرکت‌های اسلامی…

آری ما به‌اندازه خودمان! به طور صریح و قاطع از مردم بحرین، مردم یمن و مردم کشمیر حمایت میکنیم. تمام توان خود را می‌گذریم تا زخم‌های این‌چنینی بر پیکره اسلام عزیزمان قدری التیام یابد. ما به تأسی از ائمه اطهار همیشه برای اسلام عزیز، جان برکف و آماده‌ایم و این حمایت قاطع حداقل کاری است که پیرو دستور رهبری میتوانیم برای جهان اسلام انجام داده باشیم… این حمایت در عرصه تحولات دنیا حداقل برآیند سیاسی اجتماعی این ماه مبارک  برای ماست.

پس بازهم تاکید می کنیم! ما از مردم یمن، بحرین و کشمیر قاطعانه و صریح حمایت میکنیم!

منصور مقدمی