به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها مهندس قائم مقامی گفت: در سال ۱۳۸۹ و با آغاز تولیت آیت الله سعیدی، مطالعات و برنامه ریزی های اولیه کمیسیون فنی و مهندسی  برای زمین های موقوفه ای آستان مقدس در سطح شهر انجام شد و در سال ۱۳۹۱ اولین پروژه در بلوار محمد امین صلی الله علیه و آله با عنوان «ماهور» و کاربری تجاری در ۸ طبقه شروع به کار کرد که به خاطر حجم بالای کار و مساحت زمین در حال پیشرفت می باشد و تا سال ۱۳۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل فنی و مهندسی آستان مقدس ادامه داد: دومین پروژه به نام «حریر» در خیابان فاطمی است که آن هم کاربری تجاری دارد با پیگیری و ارائه طرح و نقشه به موسسه اقتصادی و فرهنگی زائر واگذار شد. این پروژه روزهای پایانی خود را می گذراند و در ۶ ماهه ی دوم سال ۱۳۹۶ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

قائم مقامی درباره دیگر پروژه های آستان مقدس گفت: سومین پروژه که بزرگترین پروژه ی در دست اقدام است، مجتمع تجاری – تفریحی «ابریشم» می باشد که در خیابان فاطمی و در مجاورت بوستان نجمه ساخته می شود. کلنگ این پروژه در سال ۱۳۹۵ با همکاری مهندسین و مشاورین بخش فنی و مهندسی آستان مقدس و شرکت های خصوصی ساختمان سازی، زده شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده و قرار دادی که با شرکت پیمانکار داریم، این مجتمع تجاری – تفریحی تا سال ۱۳۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:با حمایت های تولیت محترم از این فعالیت های عمرانی، امیدواریم که در چشم انداز ۵ ساله ی پیش رو بتوانیم به توانی برسیم که عوامل و نیروی کار خود آستان همه کار را به دست بگیرد و خدمات بهتر و بیشتری به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت ارائه دهیم و وابستگی خود را از سوی خیرین و نذورات برداریم و منبع درآمد مستمر برای آستان مقدس ایجاد کنیم.