تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: انسان باید بر اساس آموزه های دینی مراقب رفتار خود با ارباب رجوع باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع مدیران و مسئولان آستان مقدس گفت: انسان باید اخلاق خوش و برخورد مناسب با مراجعین و زائرین را سرلوحه کارهای خود قرار بدهد و رفتار و کردار خود را متناسب با شئونات این مکان مقدس منطبق سازد.

امام جمعه قم افزود: ملاک هایی در این مکان مقدس وجود دارد که می تواند التزام و تعهدی را به شخص بدهد و باید شخصی که در این مکان شریف مشغول به خدمت است به این الزامات پایبند باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: انسان باید بر اساس آموزه های دینی مراقب رفتار خود با ارباب رجوع باشد.

وی با اشاره به حرمت حرم های شریف اهل بیت(ع) اظهار داشت: وقتی محل خدمت حرم کریمه اهل بیت(ع) باشد، درک این فضا و محیط می تواند انسان را به سمت اخلاق خداپسندانه سوق بدهد.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: حرم های اهل بیت(ع) یک مکان عادی به حساب نمی آیند بلکه محل رفت و آمد فرشتگان هستند و حرم بانوی کرامت جایی است که امام زمان علیه السلام برای زیارت مشرف می شوند.

تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: محل خدمت در حرم کریمه اهل بیت(ع)  جایی است که زائرانش اهل بهشت خواهند بود و هر چه ماموریت و مسئولیت انسان بیشتر و سنگین تر باشد به همان میزان باید اخلاقش کامل تر باشد.

وی با اشاره به برکات و محاسن اخلاق خوش در جامعه گفت: وقتی قرار شد انسان محل رجوع مردم باشد و این مساله باعث شود اخلاقش را کامل نماید رحمت خداوند بر این شخص نازل می شود و جامعه به سمت خوبی ها پیش می رود.

تولیت حرم بانوی کرامت در پایان گفت: عملکرد مناسب شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و همچنین رفتار نامناسب آن ها همگی در انظار و دیدگانی که اهل قضاوت ناصحیح هستند به پای اهل بیت(ع) نوشته می شود و باید کاری کرد که رفتار و کردار منطبق با درخواست اهل بیت(ع) باشد تا هم درون خود انسان اصلاح و هم قضاوت غلط دیگران نسبت به مکتب اهل بیت (ع) دچار تغییر شود.

انتهای پیام /۱۱۰