سخنران حر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه نقطه مقابل ایمان، نفاق و کفر است، گفت: برنامه ریزی برای اهداف باطل مهم ترین ویژگی منافق است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میر امام در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه یکی از بیماری های که در طول تاریخ ایمان و جامعه ایمانی را تهدید کرده، نفاق است، گفت: خطر نفاق برای جامعه اسلامی از کفر بدتر است.

وی با بیان اینکه منافق به دلیل حضو در ورطه گمراهی همواره دچار اشتباهات فراوان بوده و فتنه گری می کند، تصریح کرد: فتنه گری و بر پا کردن فتنه های زیاد از کارهایی است که منافق در جامعه اسلامی به شدت دنبال می کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید براینکه منافق برای اهداف باطل برنامه ریزی می کند، گفت: منافق همواره در مسیری خلاف حق حرکت کرده و همواره سعی می کنند با برنامه ریزی در مسیر باطل و اهداف باطل جامعه اسلامی را از رسیدن به اهداف متعالی دینی باز دارد.

خانم میر امام با اشاره به اینکه منافق حق و باطل را با یکدیگر در می آمیزد، ادامه داد: منافق از کلمه حق باطل برداشت کرده و همین باطل خود را  نشر داده و زمینه گمراهی خود و دیگران را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه برای تشخیص بیماری نفاق راه های مختلفی وجود دارد، ادامه داد: اگر انسان در دل میل به باطل داشته و از پیروزی جبهه حق طلبان خوشحال نشود این یعنی اینکه در معرض خطر نفاق قرار داد.

وی افزود: همچنین اگر انسان در میدان های مختلف هر روز یک مسیر و یک راه انتخاب کرده و پیرو گروه های گوناگون باشد این نیز از نشانه های نفاق در انسان است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اگر انسان نفاق را درمان نکند این نفاق در درازمدت زمینه گمراهی و اشتباه او را فراهم خواهد کرد.

خانم میر امام با تأکید براینکه همواره باید همانگونه که در دل داریم رفتار کرده و به عبارت دیگر رفتار و گفتار ما یکی باشد، یادآورشد: رفتار و گفتار منافق در عمل و رفتار با یکدیگر یکی نیست و به دلیل هم تناقض نفاق یکی از بدترین صفات و رذیلت های اخلاقی در نزد اولیای الهی و خداوند تبارک و تعالی است که باید درمان شود.

انتهای پیام/۱۱۲