وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه طب غربی در راستای تضعیف جوامع اسلامی اقدام به نابود کردن طب اسلامی کرده است، گفت: طب غربی، طبی استعماری برای عقب نگه داشتن جوامع اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ، محمد حسن طریقت منفرد در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به اینکه طب غربی، طبی استعماری در جهت عقب مانده نگه داشتن وتضعیف کشورهای اسلامی است، گفت: این موضوع از سوی خود غربیان مورد تأکید قرار گرفته و در خاطرات یکی از پزشکان سفارت انگلیس آمده است که نوشته است«ما در مهد طب اسلامی زمینه محو آن را از جهان بشری فراهم کردیم».

متخصص و جراح چشم با اشاره به این که طب اسلامی حیاتی ترین نیاز بشر است، گفت: امام خمینی(ره) همواره پس از انقلاب علاقمند احیاء و توسعه پزشکی اسلامی بود و می خواستند در این زمینه راه امیر کبیر را که غربی ها با توطئه و شهادت او سد کرده بودند را ادامه دهند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: امام خمینی(ره)  در کتاب کشف الاسرار درباره طب غربی فرموده اند«غرب همه چیز استعماری دارد،  طب استعماری ، فرهنگ استعماری  که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد ، اگر می خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید؛ امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته ،یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی) بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمام داران بی خرد خورد.»

عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به این که در سبک زندگی اصیل اسلامی هموراه مادر پزشک و معالج خانواده است، تصریح کرد: علم طب اسلامی سینه به سینه بر بستر مادران مومنه به نسل های اخیر منتقل می شد و مادر همواره در خانواده های مسلمان که با سبک معیار اسلامی زندگی می کردند، مزاج های اعضای خانواده را شناخته و با غذای مناسب به درمان آن مبادرت می کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که امروزه سبک زندگی اسلامی با سبک سکولار غربی در ترکیبی التقاطی قرار گرفته اند، گفت: موضوع تغذیه و سلامت عضوی جدا نشدنی از سبک زندگی اسلامی است.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان این که عدم تمکین دولت در اجرای سیاست های ابلاغی جرم است، ادامه داد: سیاست های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب در حد و جایگاه قانون اساسی است و عدم اجرای سیاست های ابلاغی جرم است این در حالی است که برخی هیچ توجهی به سیاست های ابلاغی درمان و آموزش ندارند.

طریقت منفرد با اشاره به این که امت اسلامی از حقوق اسلامی حوزه سلامت خود غافل مانده اند، یادآور شد: امروزه باید دید که در الگوی درمان چقدر کرامت انسانی بیمار از سوی مسؤولان سلامت و پزشکی حفظ شده است و به قانون های مصوب در زمینه سلامت و طب اسلامی عمل می شود.

انتهای پیام/۱۱۲