استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اولین مرحله شکر گزاری این است که انسان نگاه خود را به دنیا عوض کند، گفت: اگر نگاه انسان به دنیا عوض شود حتی به خاطر قاشقی که چای خود را با آن شیرین می کند نیز از خداوند شاکر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم ایزدی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه یکی از سنت های فراموش شده الهی که در طول تاریخ انسان را به انحطاط کشانده و نعمات را از او سلب کرده، ناسپاسی و کفران نعمت است، گفت: در قرآن کریم بیان شده که عده انسان های شاکر و شکر گزار بسیار اندک هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اولین مرحله شکر گزاری این است که انسان نگاه خود را به دنیا عوض کند، گفت: اگر نگاه انسان به دنیا عوضشود، حتی به خاطر قاشقی که چای خود را با آن شیرین می کند نیز از خداوند شاکر خواهد بود.

وی با بیان اینکه زندگی در کام انسان های شکر گزار شیرین می شود، افزود: انسان شکر گزار به جای اینکه به خاطر نداشته های خود شکایت و کفران کند، خداوند را به خاطر داشته ها خود سپاس می گوید.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: جامع ترین جمله برای شکر خداوند جمله« الحمدلله» است به گونه ای که قرآن کریم در آیات خود به انسان تعلیم می دهد که برای شکر گزاری خداوند این جمله را بر زبان جاری کند.

خانم ایزدی با تأکید بر اینکه شکر گزاری انسان را به قناعت می رساند، گفت: انسان شکر گزار به داشته ها قانع است و همواره داشته های خود را در مقابل نداشته های دیگران شکر می گوید.

وی افزود: زنی که شکر گزار است حتی اگر شوهرش بداخلاق است خداوند را به خاطر همین نعمت شکر کرده و از خدا می خواهد که سایه این مرد را بر سر او و فرزندانش حفظ کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: زنی که شکر گزار است هرگز به خاطر کمبود رفاه و لوازم زندگی از همسر گلایه نمی کند بلکه در مقایسه خود با فقرا از خداوند شاکر بوده و از همسرش به خاطر این همه تلاش سپاسگزار است و از خداوند برای خود و فرزندانش طلب سلامت و عاقبت به خیری می کند و هرگز به خود اجازه نمی دهد که به درگاه خداوند کریم ناشکری کند.

انتهای پیام /۱۱۲