معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: امامزادگان زیر چتر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک مجموعه فرهنگی کار خود را دنبال کنند، هر چند کمبود فضاهای فرهنگی در اطراف امامزادگان مشکل‌ساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محسن بهشتی ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت امنای امامزاده موسی مبرقع(ع) با آیت‌الله سعیدی که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه طی سال‌های اخیر مدیریت امامزادگان را به هیأت امناها واگذار کرده است، اظهار کرد: دولت و اوقاف نقش حمایتی خود را در امامزادگان دنبال می‌کنند؛ رهبر انقلاب اسلامی با سفر به قم بر جایگاه این امامزادگان تاکید کردند و در آن زمان از محل اعتبارات سفر پروژه توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) آغاز شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۳ هزار متر مربع برای طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: اکنون دو سوم این مساحت تملک شده است تا کاربری‌های مختلف از جمله فرهنگی، حوزه علمیه، شبستان، مراکز اقامتی و پارکینک طبقاتی برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه برای آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) یک طرح غیر اقتصادی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: خانه توکلیان در محوطه این طرح حفظ شده است تا با عنوان موزه عاشورا نامگذاری شود.

وی از دسته چهل اختران به عنوان یکی از دسته‌جات برجسته کشور نام برد و تصریح کرد: ادوات دسته‌های عزاداری مساجد جمع‌آوری و در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم امامزادگان زیر چتر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک مجموعه فرهنگی کار خود را دنبال کنند، هر چند کمبود فضاهای فرهنگی در اطراف امامزادگان مشکل‌ساز شده است اما امیدواریم با اعتبارات استانی و ملی بتوانیم در مورد امزاده موسی مبرقع(ع) کارهای مطلوبی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای مذهبی قم باید در راستای تکمیل نقش این شهر در کشور و جهان تشیع دنبال شود، اظهار کرد: امیدواریم کارهایی که در قم دنبال می‌شود مورد پسند ائمه اطهار(ع) و خاندان عصمت و طهارت قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۵