سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه زمینه‌های شادی و نشاط باید در جامعه اسلامی ایجاد شود، گفت: طی سال‌های اخیر به مناسبت عید غدیر فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است که این فعالیت‌ها می‌تواند در دیگر اعیاد نیز دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در نشست هم‌اندیشی سخنرانان حرم کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب برگزار شد، با بیان اینکه حرم مطهر با هیأت‌های مذهبی ارتباطی مطلوبی برقرار کرده است، اظهار کرد: این ارتباطات و تعامل باید افزایش یابد تا فعالیت‌ها به صورت مردمی‌تر دنبال شود.

وی اضافه کرد: موضوع دهه کرامت با موضوع جایگاه شادی و نشاط در دیدگاه اسلام متفاوت است به علت باید طی نشست‌های تخصصی به این مباحث توجه شود؛ نگاه تعالیم دینی نسبت به شادی و نشاط با انتظارات مردم متفاوت است.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه باید برای اتاق عقد حرم مطهر برنامه‌ریزی مطلوب‌تری انجام شود، تصریح کرد: هر چند توجه به مقتضیات لازم است اما در کنار مباحث شادی نباید نسبت به غم و اندوه اهل بیت(ع) کوتاهی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های شادی و نشاط باید در جامعه اسلامی ایجاد شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به مناسبت عید غدیر فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است که این فعالیت‌ها می‌تواند در دیگر اعیاد نیز دنبال شود.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه بعد از آن استفاده از فضاهای حقیقی باید به سمت فضاهای مجازی برویم، عنوان کرد: تا کنون نسبت به فضاهای حقیقی بی‌توجه بوده و نتوانسته از آن به شیوه مطلوبی استفاده کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری نیز به عنوان دیگر سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی باید توسط گروه‌های بدون حاشیه مذهبی در سطح شهر دنبال شود، اظهار کرد: این عملکرد می‌تواند راهکاری برای افزایش مشارکت‌های مردمی باشد چرا که اکنون هیأت‌های مذهبی فعال و توانمندی در سطح شهر فعالیت دارند که با حمایت از آنها می‌توانیم کارها را به مردم واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از مجموعه‌های فرهنگی باید در طول ایام مختلف سال دنبال شود، اضافه کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی در قالب‌های مردمی تاثیر بیشتر در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۱۵