رئیس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن کریم گفت: آموزش و پرورش باید برای قرآن کریم به ویژه در مقطع ابتدایی مربیان متخصص را اختصاص یا میزان مهارت‌های مربیان عمومی آموزش قرآن خود را افزایش دهد اما مسؤولان موضوع کمبود اعتبارات را مطرح کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کمیجانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و مربیان برجسته قرآن کریم با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با بیان اینکه تحقق بخشیدن نظام قرآنی در جامعه نیازمند آشنایی عموم مردم با آموزه‌های قرآنی است، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری دانش‌پژوهان دینی باید به دنبال آموزش قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه باشند چرا که تحقق این هدف برای جامعه اسلامی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مردم در خواندن صحیح قرآن کریم مشکل دارند، اضافه کرد: آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی قرآن کریم است اما متاسفانه تا کنون این مجموعه نتوانسته به رسالت خود در این حوزه به خوبی عمل کند چرا که برخی از فرهنگیان نیز در قرائت صحیح قرآن کریم مشکل دارند.

رئیس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن کریم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای قرآن کریم به ویژه در مقطع ابتدایی مربیان متخصص را اختصاص یا میزان مهارت‌های مربیان عمومی آموزش قرآن خود را افزایش دهد اما مسؤولان موضوع کمبود اعتبارات را مطرح کرده‌اند به همین علت به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در رستای تامین اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات مذکور باید در سطح ملی دنبال شود، مطرح کرد: امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/۱۱۵