استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها، زیارت اهل بیت(ع) است، گفت: زیارت قبور ائمه معصومه و مرقد حضرت معصومه سلام الله علیها دارای آدابی است که اولین ادب زیارت این بزرگواران زیارت با معرفت و عارفا به حقه است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان این اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله  محل حضور ملائکه است، گفت: در روایتی از امام جواد علیه السلام بیان شده است که اگر کسی عمه ام را در قم زیارت کند درحالیکه عارف به حق این بانوی بزرگوار است، بهشت بر او واجب می‌شود.

وی افزود: در این روایت دو نکته کلیدی وجود دارد که یکی از این نکته ها زیارت با معرفت حضرت و زیارت عارفا به حقه حضرت معصومه سلام الله است.

استاد حوزه علمیه خواهران در توضیح این مطلب تصریح کرد: آداب زیارت به دو قسمت ظاهری و باطنی تقسیم می‌شود، آداب ظاهری شامل طهارت، وضو، غسل و لباس پاکیزه بوده و آداب باطنی که به مراتب بالاتر از آداب ظاهری است شامل ادب زیارت می شود.

وی ادامه داد: منظور از ادب زیارت این است که زائر قلب خود را متوجه کند که در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها حضور دارد و آنچه را که موجب رضای خدا و حضرت معصومه سلام الله علیها است را باید انجام داده و در طول زندگی خود انجام دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران با انتقاد از دخیل و قفل بستن زائران، به مهمانان کریمه اهل بیت گفت: شما زائران هنگامی که حاجت خود را به محضر حضرت معصومه سلام الله علیها عرضه می کنید، بدانید که حضرت معصومه سلام الله علیها شما را به یاد خواهد داشت و با قفل و گره بستن لازم نیست به حضرت یاد آوری کنیم.

خانم وفادار به اشاره به اینکه اماکن مقدسه از جمله حرم حضرت معصومه سلام الله علیها جای طلب حوائج دنیوی نیست، اظهار کرد: این حرم مقدس محلی برای کسب معرفت و توسل به خدای متعال و طلب عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است.

لازم به ذکر است، پایان بخش این مراسم مولودی خوانی در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها و قرائت زیارتنامه ایشان از سوی خانم عظیمی از مداحان اهل بیت(ع) بود.

انتهای پیام /۱۱۲