معاون پژوهشی پژوهشکده امر به معروف گفت: تا کنون ۲۰۰ اثر با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها نگارش و منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور، در «جشن خانوادگی سلام» در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها دارای شخصیت و شأن بی نظیری هستند که آگاهی نسبت به این شأن و عظمت تنها برای خداوند ممکن است، گفت: با وجود اینکه درباره زندگی این بانوی بزرگوار اطلاعت زیادی در دست نیست اما تاکنون درباره عظمت و شخصیت این بانو بیش از ۲۰۰جلد کتاب به رشته تحریر در آمده است.

وی افزود: از جمله کتاب هایی که برای  جوانان و نوجوانان در مورد شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها به رشته تحریر درآمده است می توان به کتاب«گل موسی» اشاره کرد که از سوی انتشارات زائر به چاپ رسیده ودر آن شخصیت، حضرت معصومه در ۴۸ صفحه از سوی حامد حجتی معرفی شده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده امر به معروف تصریح کرد: کتاب دیگری که در این زمینه وجود دارد کتاب « نگین قم» نوشته جواد محدثی است که نشر معروف این کتاب را به چاپ رسانده و در آن ابعاد شخصیتی حضرت معصومه سلام الله علیها از سوی مؤلف مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور با اشاره به اینکه یکی از القاب حضرت معصومه(س) محدثه است، ادامه داد: در کتاب مسند فاطمه معصومه سلام الله علیها نوشته سید علیرضا کباری نیز شش حدیث به نقل از حضرت معصومه سلام الله علیها روایت شده که باید دقت کرد تعداد احادیث حضرت معصومه سلام الله علیها بیش از این تعداد است زیرا در کتاب بلاغات النساء از این بانوی بزرگوار به عنوان یکی از برترین و بلغ ترین چهار زن تاریخ اسلام نامبرده شده است.

خاطرنشان می شود این کتاب در ۱۰۸ صفحه از سوی نشر زائر آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۱۱۲