مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع)در زمینه شادی کردن و خوشحال کردن خانواده را در اولویت قرار می دهند، گفت: شاد کردن خانواده در حکم مناجات با خداوند است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام جواد عباسی، در «جشن خانوادگی سلام» در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در توضیح شعار دهه کرامت مبنی بر اینکه درشادی اهل بیت(ع) شاد باشیم، با اشاره به اینکه منشاء شادی و شاد بودن درونی است و به قلب مؤمن بر می گردد، گفت: مؤمن به داشته ها و نداشته های خود شاد است و شادی برای مؤمن یک امر درونی است.

وی افزود: شادمان وشادی از صورت و رفتار مؤمن پیدا است و به عبارت دیگر شادی یک عامل درونی است که نمود بیرونی پیدا کرده و در رفتار مؤمن ظاهر می شود به همین دلیل مؤمن نسبت به دیگران با گشاده رویی رفتار می کند.

مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان اگر دیگران را در شادی خود سهیم کند و دیگران را شاد کند خداوند نیز او را شاد می کند،تصریح کرد: مؤمن در برابر بدی دیگران مقابله به مثل نمی کند بلکه سعی می کند با دیگران بر محور شادی و مهربانی رفتار کرده و شادی و مهربانی را در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه  شادی را باید اول از خانواده شروع کرد، گفت: خداوند در همه امور خانواده را مقدم بر دیگران شمرده و در آیات قرآن کریم در زمینه خمس، زکات و صله رحم و کمک به فقرا خانواده را در اولویت قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می فرمایند«اگر کسی خیر در عمر را می خواهد و می خواهد عمرش طولانی شود باید پدر و مادر خود را شاد کند»، تصریح کرد: حضرت رسول(ص) می فرمایند« برای داشتن یک جامعه شاد باید از خانواده خود آغاز کرد و اگر خانواده ها شاد باشند جامعه آنها نیز شاد خواهد بود.

مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم یادآور شد: شاد کردن خانواده ها حکم مناجات با خداوند را دارد و این موضوع در آیات و روایات بی شماری تأکید شده است.

انتهای پیام/۱۱۲