اگر چه شیعه نتوانست در بقیع بر مرقد بی مزار اهل بیت(ع) گنبد و بارگاه بسازد اما بارگاه اهل بیت(ع) را نه در بقیع بلکه در مدینه قم بر پا ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، شیعه همواره در آرزوی زیارت قبور اهل بیت(ع) و ساخت مزار بر مرقد بی مزار اهل بیت(ع) در بقیع بوده است اما در ادوار مختلف تاریخی، ناامنی، جنگ و سلطه نااهلان شیعه را از این آرزو بر حذر داشته است.

اما شیعه همچنان امیدوار  به راه انتظار در مسیر مودت و محبت به اهل بیت(ع) حرکت کرده و اگر نتوانسته این محبت را با ساخت مزار بر مرقد بی مزار بقیع به عالمیان نشان دهند در مدینه قم بارگاهی برای اهل بیت(ع) ساخته که نه تنها چشم دشمنان بلکه چشم دوستان را نیز به خود خیره کرده است.

شیعه از این بارگاه آسمانی، اخبار عالم ملکوت را به عالم خاک مخابره می کند و هنوز بعد از هزار و ۴۰۰ و اندی سال به افلاکیان و خاکیان یادآوری می کند که اجر رسالت، دوستی رسول خدا(ص) و ذو القربی ایشان است که همچنان مطالبه نشده و روزی به ید بیضاء امام زمان(عج) این حق احقاق خواهد شد.

شیعه امروز در مدینه قم و در پناه بارگاه کریم ترین دختر آل الله؛ اهل بیت(ع) را یکجا زیارت می کند و عقده بقیع را در قم هق هق می زند.

امام صادق(ع) چون از این آروزی بی مثال شیعه خبر داشتند به شیعیان خود و اهل قم فرمودندکه ای اهل عالم بدانید خدا را حرمی است در مکه، رسولش(ص) را حرمی است در مدینه و ساقی کوثر را حرمی است در نجف ؛ اما ما اهل بیت(ع) را حرمی است در قم، که هرکس این حرم را زیارت کند ما را زیارت کرده است.

امام صادق(ع) حرم اهل بیت(ع) را اقیانوسی توصیف می کنند که موج جهانی اسلام  یک روز از این بارگاه تمام عالم را در نوردیده و  در تمام عالم حکومت طاغوت ها را در برگفته و آن را به زیر خواهد کشید و آن روز صبح سپیدی است که کشتی نوح بر فرار کوه های مکه فرود آمده و یکبار برای همیشه حکومت صالحان را به جهانیان نشان خواهد داد تا تجلی بخش آیات قرآن باشد.

امروز بعضی از دوستان کوردل و ناآگاه حرم اهل بیت(ع) را در قم تنها یک امام زاده می دانند.

چه کسی گفته که قم حرم یک امام زاده است بلکه اینجا حریم اهل بیت(ع) است و همانطور که باب ورود علم النبی امام علی(ع)  هستند، باب ورود به مکتب اهل بیت(ع) نیز مدینه قم و بارگاه ملک پاسبان فاطمه معصومه سلام الله علیها و خواهر خورشید است.

آیا شما در تاریخ به غیر از چهار بانوی بهشتی، بانویی دیگر به غیر از حضرت معصومه سلام الله علیها را سراغ دارید که زیارت مأثوره داشته باشد و زیارتش همپای بهشت بوده و شفاعت او تمام شیعیان را وارد بهشت کند.

آری فاطمه ای که در قم مدفون است باب الله و باب اهل بیت(ع) است و هرکس که بخواهد به حریم اهل بیت(ع) وارد شود باید اذن دخولش را از این بانو بیگرد، این بانو معصومه ای است که مقام عصمت در برابر شأن عظیمش سر تعظیم فرود آورده و کریمه ای است که در برابرش تمام عالم با کرامت خود کرنش کرده است.

حجت الاسلام و السملیمن حبیب الله فرحزاد در بیان فضیلت زیارت این بانو بیان می کنند که زیارتش عامل نورانی شدن قلب است و می گویند قلب انسان به زیارت این بانو منور به نور اهل بیت(ع) می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم می گوید بارگاه فاطمه معصومه سلام الله علیها بیت المعمور زمینیان در قم است که انسان را از آتش سوزان جهنم به سوی خنکای بهشت رهنمون می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور می شود: حرم فاطمه معصومه بهشت زائران است و زیارت این بانو بهشت را بر مؤمن واجب می کند پس اهمیت زیارت این بانوی محترم نه تنها کم از اهل بیت(ع) نسیت بلکه به دلیل شأن عظیم این بانو، موجب پاک شدن انسان از زنگار گناه و بهشتی شدن او نیز می شود.

انتهای پیام/۱۱۲