استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از القاب امام رضا(ع) امام رئوف است، گفت: رسیدگی همیشگی به محرومان و تبلیغ چهره به چهره دین و رسیدگی به مشکلات مردم در تمام اوقات روز حتی پس از شهادت امام رضا(ع) را در میان مردم به امام رئوف مشهور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری، در رواق حضرت خدیجه سلام الله عیلها با اشاره به اینکه ولایت دژ مستحکمی است که هر کس در آن وارد شود از خطر انحراف و شیطان در امان خواهد شود، گفت: اهل بیت(ع) وائمه معصوم(ع) رد زندگی خود تنها یک هدف داشته اند و یک هدف را دنبال می کرده اند و آن هدف هدایت مردم در صراط مستقیم بوده است.

وی افزود: ائمه معصوم(ع) نه تنها به دنبال هدایت عمومی بودند بلکه از هدایت خاصه مردم نیز غافل نبودند و تا جایی که امکان هدایت داشت از بازگشت فرد نامیده نشده و با وجود مشکلات فراوان در راه هدایت فرد تلاش می کردند تا در صراط مستقیم قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ابعاد سیره اهل بیت(ع) برای هدایت مردم تبلیغ چهره به چهره بود، گفت: امام معصوم(ع) از جمله امام رضا(ع) همواره در دسترس مردم بودند و از طریق تبلیغ چهره به چهره دین با وجود خفقان دستگاه حکومتی مردم را به اسلام ناب محمدی دعوت می کردند و هرگز در تاریخ نیامده که درب خانه امام به روی مردم بسته باشد.

خانم شاه جعفری ادامه داد: امام رضا(ع) در مدتی که در مدینه بود همواره برای رفع حوائج مردم تلاش می کردند و در ایران و در مسیر آمدن به ایران نیز همواره درب منزل و محل اقامت ایشان به روی مردم باز بود و این امام رئوف از دعا برای باران گرفته تا رسیدگی به سایر مشکلات مردم دریغ نمی کردند و حتی لطف و مهربانی امام پس از شهادت ایشان نیزشامل حال مردم می شود به همین دلیل یکی از القاب امام رضا(ع) امام رئوف است.

وی افزود: رأفت امام رضا(ع) نه تنها به انسان ها بلکه به تمامی مخلوقات عالم کائنات می رسید و نمونه آن ضمامت آهو از سوی امام رضا(ع) در نزد مرد شکارچی است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه قیام امام رضا(ع) در برابر ظلم هایی مأمنو نه تنها جنبه دینی و معنوی دارند بلکه مهم ترین قیام ایشان در برابر مأمون برای اثبات مقام امامت قیام به علم است، گفت: امام رضا(ع) به واسطه شخصیت برجسته علمی که داشتند در زمان مأمون و در میان مردم به عالم آل محمد شهرت یافتند و همین شهرت علمی و شخصیت عظیم این امام معصوم(ع) بود که در نهایت مأمون را از ترس قیام مردم به شهادت آن حضرت به زهر واداشت.

خانم شاه جعفری یادآور شد: مأمون قصد داشت که شهادت امام رضا(ع) را یک مرگ طبیعی و عادی جلوه دهد اما به برکت یاران و صحابه امام پس از مدتی ماجرای شهادت ایشان بر ملا شد و با وجود تلاش های مأمون برای کتمان این موضوع و حصر امام جواد(ع) باز مأمون نتواست پایه های متزلزل حکومت عباسی را محکم نگهدارد و در نهایت با نزدیک شدن به عصر تولد امام زمان(عج) و عصر غیبت صغری برای همیشه حکومت عباسیان که مدعیان حق حکومت از جانب امامام معصوم(ع) بودند برای همیشه از تارک تاریخ محو شد.

انتهای پیام/۱۱۲