سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که عده ای تصور می کنند که تمامی مقدمات ظهور با اعجاز امام زمان(عج) محقق خواهد شد، گفت: امر فرج نه به اعجاز بلکه به قیام مردمی محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام فلاح پور، در حرم مطهر با بیان این که در عصر ظهور امام زمان(عج) تمامی سلاح های جهان از جمله سلاح های  اتمی و موشک های مختلف از کار می افتد، گفت: علت این موضوع در نگاه اول معجزه به نظر می رسد اما باید دقت کرد که قرار نیست در این دنیا همه چیز با معجزه انجام شود هر چند که اراده اهل بیت(ع) به اذن خداوند کن فیکون می کند همانطور که برای خود خداوند این موضوع امکان پذیر است.

وی افزود: در سال ۵۷ مردم علیه دولت وقت قیام کردند و با وجود اینکه ارتش و حکومت پیشرفته ترین سلاح ها را داشتند ولی به علت قیام مردمی علیه حکومت خود، به اذن خداوند ارتشیان این سلاح ها را علیه مردم به کار نگرفتند و با شلیک تیر هوایی سعی می کردند که خشاب اسلحه خود را خالی کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در عصر ظهور نیز به این شکل است و چون مردم علیه حکومت ها و حاکمیت های خود قیام می کنند در نتیجه دست اندرکاران حکومتی نیز خیلی اندک حاضر می شوند که از سلاح ها علیه مردم خود استفاده کنند.

حجت الاسلام فلاح پور اظهار کرد: پس برای این کار به اعجاز نیست بلکه به اعجاز قیام مردمی است و صبر امام زمان(عج) نیز برای این است که مردم به بلوغ برسند زیرا اعجاز در صورتی که از حد طبیعی و اعتدال خارج شود و حالت افراط به خود بگیرد با عدالت الهی در تناقض می شود.

وی افزود: مردم از طریق اربعین حسینی با امام حسین(ع) و فرزندان ایشان آشنا می شوند؛ بنابراین زمانی که امام زمان(عج) بر خانه کعبه تکیه زده و خود را فرزند امام حسین(ع) و منتقم خون ایشان معرفی می کنند مردم ایشان را شناخته و با ایشان علیه حاکمیت های طاغوتی خود قیام خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پس همانطور که بیان شد طولانی شدن غیبت برای غربال گری و آمادگی مردم است زیرا اگر قرار باشد همه چیز در عصر ظهور به اعجاز امام زمان(عج) ممکن شود دیگر نیازی به این همه انتظار نیست؛ بنابراین پایه های حکومت عدل الهی با قیام مردم علیه حاکمیت طاغوت به واسطه و رهبری امام زمان(عج) محقق خواهد شد؛ بنابراین یکی از شرایط تحقق ظهور بلوغ فکری مردم و آماده شدن جهانی مردم علیه حاکمیت طاغوت است و شیعیان به عنوان سربازان امام زمان(عج) مهم ترین نقش را در آماده سازی جهانی برای این هدف مهم دارند.