استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اهل بیت(ع) سعی می کردند  با رفتار و گفتار خود دعوت گر مردم به سوی توحید باشند، گفت: مهم ترین بعد سیره اهل بیت(ع) تربیت بر مدار و محور توحید است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رابودان با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) الگوی زندگی توحیدی است، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های مؤمنان و اولیای الهی این است که می توان توحید را در زندگی آنها به صورت زنده و عینی مشاهده کرد.

وی افزود: در زندگی اهل بیت(ع) هیچ کار مباحی وجود ندارد بلکه نفس کشیدن این بزرگواران نیز برای کسب رضایت خداوند بوده به همین دلیل در قرآن کریم بیان شده است که نفس اولیای الهی تسبیح خداوند است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اهل بیت(ع) بزرگترین افتخار خود را در زندگی بندگی خدا می دانستند به همین دلیل تربیت بر محور توحید این است که انسان نیز مانند اهل بیت(ع) انسان هایی را تربیت کند که بزرگترین افتخار خود را بندگی خدا بدانند.

خانم رابودان ادامه داد: امام رضا (ع) می فرماید«اول عبادة الله معرفته؛» یعنی اولين مرتبه عبادت خدا، معرفت و شناخت خدا وند است» بنابراين يك مسلمان اول بايد در باره خدا، شناخت پيدا كند و پس از اینکه خدا را شناخت باید با دستورات خداوند آشنا شود و همانطور که بیان شد باید به این دستورات عمل کند.

وی افزود: اگر سیره اهل بیت(ع) را بررسی کنیم متوجه می شویم که این بزرگواران به روش های مختلف سعی کرده اند خدا را به انسان معرفی کنند و مطالعه نهج البلاغه بهترین منبع برای خداشناسی است زیرا امام علی(ع) اوصاف خداوند را به صورت جامع در خطبه های خود در نهج البلاغه بیان کرده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام علی(ع) بسیار بر تربیت توحیدی فرزندان تأکید دارند و در نامه ای خطاب به امام حسن(ع) می فرمایند« که ای فرزندم بدان مگر و نیستی نیز به دست همان کسی است که خلقت و آفرینش به دست او است».

خانم رابودان با بیان اینکه متأسفانه والدین برای معرفی خدا به فرزندان خود کمتر وقت می کذارند و اوصاف خدا را برای فرزندان خود بیان نمی کنند، یادآور شد: احادیث بهترین منبع برای شناخت خداوند است پس احادیث اهل بیت(ع) را برای فرزندان  بیان کنیم قبل از اینکه دیگران از غفلت ما استفاده کرده و زمینه انحراف آنها را از دین فراهم کنند.

انتهای پیام/۱۱۲