استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه خوشبختی با پول و مادیات به دست نمی آید، گفت: آرامش شاخصه زندگی موفق و خوشبختی است

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خدایی، در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با بیان اینکه تأکید اسلام به ازدواج به موقع و به هنگام است، گفت: والدین نسبت به بستر سازی برای ازدواج فرزندان خود در برابر خداوند مسؤول هستند و اگر در جامعه ای این رسالت از سوی خانواده های نادیده گرفته شد این وظیفه حکومت اسلامی است که بستر ازدواج نسل جوان را فراهم کند.

وی افزود: یکی از آفت های تأخیر در سن ازدواج این است که فرد برای انتخاب دچار مشکل می شود زیرا در سنین بالا فرد به راحتی هر کسی را انتخاب نمی کند و چه بسا به خاطر ویژگی هایی که در انتخاب مد نظر دارد هرگز نتواند ازدواج کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه پسر و دختر تا جوان هستند باید ازدواج کنند، گفت: به این دلیل امامام معصومان ازدواج در جوانی را توصیه می کنند زیرا جوان در معرض هیجانات و احساسات قرار دارد و اگر نتواند در این سن ازدواج کند حفظ ایمان برای او دشوار خواهد شد.

وی افزود: در جامعه ای که ازدواج کم است آسیب های اخلاقی زیاد می شود بنابراین اگر می خواهیم ایمان فرزندان خود را حفظ کنیم باید بستر ازدواج آنها را در جوانی فراهم کنیم.

خانم خدایی با تأکید براینکه ایمان مهم ترین شاخصه انتخاب یک همسر شایسته است، تصریح کرد: شجاعت، خوش اخلاقی، بلند همتی و اراده از دیگر شاخصه های یک همسر شایسته است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود شأن اجتماعی بالا زندگی خود را در یک خانه ساده و محقر آغاز کردند و از همین خانه توانستند فرهنگ بندگی خدا را با پرورش فرزندان صالح به دنیا عرضه کنند، یادآور شد: خوشبختی در وسایل و رفاه نیست بلکه خوشبختی واقعی با آرامش در کنار همسر به دست می آید و جوانان باید دقت کنند که آرامش با پول به دست نمی آیاد بلکه آرامش با تلاش و بندگی در راه خدا به دست می آید.

انتهای پیام/۱۱۲