استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه باید پیام غدیر جهانی شود، گفت: مهم ترین رسالت مسلمانان شناخت غدیر و غدیرشناسی است.

خانم حیدری مجد، در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه غدیر مهم ترین فصل در زندگی هر انسانی ، گفت: غدیر به حدی در زندگی انسان اهمیت دارد که خداوند سه مرتبه دستور ابلاغ پیام غدیر را به حضرت رسول(ص) امر کرد.

وی با بیان اینکه هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در ادامه جریان غدیر بوده است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها با وجود این که یک بانوی مجرد بودند و بیش از ۲۷ بهار از عمر ایشان نمی گذشت زمانی که اصل اسلام یعنی همان امامت در معرض خطر قرار گرفت اقدام به هجرت کردند تا بتوانند از اصل اسلام یعنی مقام امامت امام رضا(ع) دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر هجرت خود از راویان خطبه غدیر بودند و مقام امامت امام رضا(ع) به واسطه همین خطبه به مردم یادآوری کردند و به عبارت دیگر ایشان در کنار هجرت به احیای خطبه غدیر و ضرروت تبیین مقام امامت در جامعه پرداختند.

خانم حیدری مجد با تأکید بر اینکه امروز عصر جهانی شدن غدیر است، گفت: همانطور که عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای همگان شناخته شده است باید غدیر و منزلت امام علی(ع) نیز برای تمام جهانیان شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها برای ما الگوی ولایتمداری  و شناخت امام عصر خویش هستند، گفت: وظفیه هر مسلمان مؤمن و معتقدی این است که در تمام طول زندگی خود پیام غدیر را به همگان منتقل کرده و خطبه غدیر را تلاوت کند و مفاد این خطبه را به فرزندان خویش آموزش دهد تا آنها را از مرگ جاهلی نجات دهد زیرا هرکس امام عصر خویش را نشناخته و ولایت امام علی(ع) و فرزندانش ایشان را نپذیرفته باشد قطعا به مرگ جاهلی خواهد مرد.

انتهای پیام/۱۱۲