امام جمعه قم از ولایت امیر المومنین علیه‌السلام به عنوان معروف و از انکار این ولایت به عنوان منکر نام برد و گفت: تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است به همین علت همگان موظفیم با این دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه تفاوت میان مومن واقعی و غیر واقعی با آزمون و امتحان الهی مشخص می‌شود، اظهار کرد: قرآن کریم گاهی از فتنه به معنای آزمایش و امتحان نام برده است؛ با این فتنه ظاهر و باطن ایمان هر فرد مشخص می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه گاهی قرآن کریم از فتنه به معنای شرک، بت‌پرستی و حاکمیت ظالم یاد کرده است، اضافه کرد: در روایات و آیات مختلف به افراد با ایمان توصیه شده است که برای در امان ماندن از فتنه با حاکم ظالم و ظاغوت مبارزه کنند.

آیت‌الله سعیدی آزمون الهی را بهانه‌ای برای سنجش ایمان افراد دانست و گفت: افراد با ایمان و تقوا می‌توانند در دنیا و آخرت به سعادت و موفقیت برسند اما باید خطوط مورد نظر دین را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد متقین تاثیر تقوا و ایمان خود را در امور مختلف زندگی احساس می‌کنند، تصریح کرد: این افراد اگر گناهی را انجام دهند به سرعت از آن استغفار کرده و خداوند متعال را یاد می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز سالروز کشتار گسترده مردم در میدان ژاله تهران توسط رژیم شاهنشاهی است، عنوان کرد: مردم بسیاری به شهادت رسیدند و نزد خداوند متعال روسفید شدند اما روسیاهی آن برای رژیم شاهنشاهی باقی ماند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: امروز روز جهانی مبارزه با بیسوادی نیز است که امیدواریم در راستای ریشه‌کن کردن بیسوادی در جامعه اسلامی، افراد بیسواد به کلاس‌های سوادآموزی مراجعه کنند و دست‌اندرکاران و مسؤولان فعالیت خود را در این عرصه گسترش دهند.

وی از فرا رسیدن سالروز ولادت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام در هفته آینده یاد کرد و ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امام رضا علیه‌السلام، حضرت شاهچراغ(ع) و بسیاری از امامزاده‌های مدفون در کشور از جمله فرزندان این امام بزرگوار هستند که برکات و نعمت‌های بسیاری را برای ایران به دنبال داشته‌اند به همین علت بزرگداشت ولادت حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام  باید به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تنومند شده است، اظهار کرد: باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و اجازه ندهیم که این انقلاب در اختیار نااهلان قرار گیرد.

امام جمعه قم از امامت و ولایت به عنوان مباحثی الهی و عرشی یاد کرد و افزود: تعیین امامت از اختیار بشر خارج است و بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نیز حضرت محمد(ص) نیز سهمی در تعیین خلیفه الهی نداشته بلکه فقط مامور به معرفی خلیفه الهی بوده‌اند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اسلام(ص) علاوه بر تعیین ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام در روز عید غدیر و الهی بودن آن، خلافت و ولایت دیگر ائمه اطهار(ع) نیز به صراحت مورد تایید قرار گرفته است اما عده‌ای به علت اغراض سیاسی و جهالت خلافت را به صحنه رقابت میان طوائف تبدیل کردند و این نگاه انحرافی مصیب‌های بسیاری را برای مردم مسلمانان به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انحراف در موضوع غدیر باید در مرحله نخست معارف و اهداف غدیر را به خوبی بشناسیم، گفت: منابع اصیل غدیر از جمله خطبه پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر به صورت گسترده برای مردم تبیین شود همانطور که اهل بیت(ع) نیز فرمودند اگر مردم با زیبایی‌های سخنان این بزرگواران آشنا شوند به سمت آنها سوق داده می‌شوند.

آیت‌الله سعیدی از ولایت امیر المومنین علیه‌السلام به عنوان معروف و از انکار این ولایت به عنوان منکر نام برد و افزود: تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است به همین علت همگان موظفیم با این دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم.

سعیدی با بیان اینکه تبیین حقایق و معارف اهل بیت(ع) نباید با حقوق دیگران و انسجام جامعه منافاتی داشته باشد، اضافه کرد: ما که خود را طرفردار اهل بیت(ع) می‌دانیم، وظیفه داریم معارف این خاندان را با ادبیات قرآنی و اهل بیتی به گوش دیگران برسانیم و از هر گونه اهانت و بدگویی به مقدسات مذاهب و ادیان دیگر پرهیز کنیم چرا که سیره اهل بیت(ع) در انتقال معارف بدگویی نبوده و لحن نادرست نتیجه عکس خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار اظهار کرد: مسلمانان این کشور سال‌هاست که در محرومیت و ظلم به سر می‌برند و یکی از بی‌دفاع‌ترین قوم‌هایی هستند که مورد ستم حاکمان و نظامیان قرار گرفته‌اند، چرا که بودایی‌ها مورد تاثیر تبلیغات غربی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفته‌اند و هم‌سو با داعشی‌ها و تکفیری‌ها در حق مسلمانان میانمار بدترین ظلم‌ها را می‌کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان روهینگیا بزرگ‌ترین قوم بدون تابعیت در جهان هستند اما به صورت مستمر مورد ستم و ظلم ظالمان قرار می‌گیرند؛ یکی از علل کشتار آنها وجود تفرقه در جهان اسلام است که صهیونیست از این تفرقه بیشترین سود را می‌برد و تسلیحات خود را به برخی کشورها فروخته و اهداف استکبار را تحقق می‌بخشد.

سعیدی یادآور شد: هر چند مسلمانان میانمار باید علیه ظالمان قیام کنند اما هر فردی هم که بتواند برای آنها کاری انجام دهد مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۵