۲۰۰ نفر از مددجویان خواهر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها از سوی امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، ۲۰۰ نفر از بانوان مدد جوی کمیته امداد امام خمینی(ره)  عصر دوشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها از سوی امور فرهنگی خواهران مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند.

در این مراسم خانم میرامام، استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه یک بانوی مؤمن و ولایتمدار همواره از اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام علیها الگو برداری کرده و سعی می کند با تربیت نسلی منتظر یاور امام زمان(عج) باشد، گفت: شرط ایمان این است که انسان تبعیت محض از اهل بیت(ع) داشته باشند.

وی افزود: پایبندی به حجاب در راستای حفظ سلامت جامعه از شاخصه های سبک زندگی فاطمی است و بانوان فاطمی باید همواره به حجاب مقید باشند و دختران خود را نیز به حجاب دعوت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران در این مراسم با تأکید براینکه بعضی از مادران حجابی کامل دارند اما دختران آنها بی حجاب و یا بدحجاب هستند، گفت: مادران نباید به این دلیل که دختر کوچک بوده و یا توان جمع کردن چادر را ندارد اجازه دهند که دخترشان گاهی به حجاب مقید بوده و گاهی به حجبا باشد زیرا این موضوع موجب عدم پایبندی دختران به حجاب می شود.

خانم میرامام با تأکید براینکه اهل بیت(ع) حجاب را برای زن لازم دانسته و حجاب کامل زن از سیره اهل بیت(ع) گفت: روزی رسول خدا(ص) مشغول گذر از یک قبرستان بودند که بانوی سوار بر شتر بر زمینه خورد که حضرت رسول(ص) روی خود را برگردانند که آن زن را نبینند و در این هنگام صحابه به حضرت رسول(ص) فرمودند که این زن شلوار داشت و حجابش کامل بود که حضرت رسول(ص) فرمودند که خداوند این زن را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و برای او دعا کردند زیرا در آن زمان در میان اعراب پوشیدن شلوار برای زنان مرسوم نبود.

وی یادآور شد: این موضوع نشان می دهد که حجاب به معنای پوشیدگی کامل زن است و زنی که خود محجبه بوده و دخترانی با حجاب و عفیف را تربیت کند قطعا در پیشگاه خداوند اجر و مزد یک مجاهد فی سبیل الله را خواهد داشت.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم به بانوان شرکت کننده در مراسم از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها نمک و نبات تبریکی اهدا شد.

انتهای پیام/۱۱۲