به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید رحیم توکل امشب مصادف با اولین شب جمعه ماه رجب با عنوان لیله‌الرغائب طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: عالمی که در آن هستیم عالم دنیا و حجاب نام دارد و بعد از مرگ عالم آخرت و شهود است.

وی افزود: عالم دنیا را عالم حجاب می‌گویند چون انسان بعضی چیزها را نمی‌بیند و نمی‌شنوند و استشمام نخواهد کرد اما وقتی به عالم آخرت برود نادیدنی‌ها را خواهد دید و ناشنیدنی‌ها را خواهد شنید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای خود عالم حجابی نیست و فقط انسان‌ها در حجاب هستند چراکه عالم گسترده است و انسانی که دچار محجوبیت شود به محرومیت نیز دچار خواهد شد اما در عالم آخرت همه‌چیز مشهود خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حجاب ظلمانی که در درون انسان است تا دم مرگ با انسان همراه است مگر افرادی که بتوانند این حجاب ظلمانی را کنار بزنند.

توکل یادآور شد: تنها روش خروج از حجاب ظلمانی با پیروی از اهل‌بیت(ع) و انبیاء الهی امکان‌پذیر است در غیراینصورت حجاب‌های دیگری نیز پدیدار می‌شود و تا حجاب‌ها وجود داشته باشد محجوبیت و محرومیت در پی خواهند بود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسانی که دچار حجاب شود نمی‌تواند یک زندگی ملکوتی داشته باشد و گام اول برای زدودن حجاب، از بین بردن ظلمت‌های اکتسابی مثل گناه و معاصی است که چاره‌اش یک توبه و استغفار حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت توبه، ندامت است و علامت ندامت حقیقی این است که انسان مصمم شود دیگر به سمت معاصی نرود.

استاد اخلاق تأکید کرد: انسانی که در همین دنیا حجاب‌ها را کنار و از تعلقات، خود را رها بخشد، می‌تواند در همین دنیا نیز به عالم شهود دست پیدا کند.

توکل افزود: در ماه رجب درهای رحمت الهی بازشده و خداوند پذیرای توبه‌کنندگان است و برای از بین بردن ظلمات ایجاد نورانیت حقیقی لازم است.

وی در ادامه گفت: برای ایجاد نورانیت حتماً لازم است به واجبات مقید باشیم و در درون خود تقید ایجاد نماییم که این تقیدات می تواند نورانیت عظیمی ایجاد کند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بیشتر انسان‌ها در انجام اعمال نورانی مشکلی ندارند و نماز  و غیره را انجام می‌دهند اما مشکل در ترک اعمال ظلمانی است چرا که تمام اعمال حسنه با یک تهمت و غیبت نابود می‌شود.

استاد توکل یادآور شد: عدم ترک اعمال ظلمت زا، تمام توشه‌های اکتسابی نورانیت زا را مفت به باد خواهد داد و باید از معاصی دوری بجوییم چراکه گناه دارای ظلمت و تعفن است و باطن را به ظلمت و تعفن دچار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: راهنمای انسان برای رسیدن به نورانیت و زدودن حجاب و ظلمت‌های باطنی پیروی و تبعیت عملی از خاندان عصمت و طهارت است چراکه اوامر اهل‌بیت(ع) در حقیقت اوامر الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اهل‌بیت(ع) طیب و طاهر هستند و هیچ‌گاه با انسان متعفن کار نخواهند داشت مگر انسان خطاکار و گناه‌آلود دست از معاصی بردارد و مطیع محض اوامر الهی و تقوای حقیقی را داشته باشد.