استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از برکات وجود فرزندان امام کاظم(ع) است، گفت: امام کاظم(ع) در یک روایت نورانی از انقلاب اسلامی و پیروزی آن به امت اسلامی خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار، استاد حوزه علمیه خواهران صبح امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی در مورد حق امام علی(ع) بر امت خود می فرمایند« حق على بر اين امت همچون حق پدر بر فرزندش است»، گفت: این روایت به این موضوع اشاره دارد که همانطور که یک پدر بر فرزند خود حق دارد امام علی(ع) نیز بر امت پیامبر(ص) حق دارند و از آن جایی که این حق از سوی رسول خدا(ص) برای امام علی(ع) بیان شده است پس دارای حجیت بوده و ادای آن بر امت اسلامی واجب است.

وی افزود: پس از رحلت رسول خدا(ص) امت اسلامی این حق را ادا نکردند و باید دقت کرد که حق پدر معنوی بر مؤمنان بیشتر از حق پدر نسبی  بر انسان است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اگر انسان نمی تواند با ولایت پدر بر خود مخالفت کند و نمی تواند از انجام فرمان پدر جز در مواردی که فرمانش خلاف فرمان خداوند است خودداری کند ؛ بنابراین از فرمان پدر معنوی خود به هیچ وجه حق اعراض ندارد زیرا ولایت این پدر به حکم مستقیم خداوند بوده و از آن جایی که معصوم است هرگز انسان را گمراه نمی کند.

خانم وفادرا با تأکید براینکه تاریخ نشان می دهد که مسلمانان با این پدر معنوی به چه شکل برخورد کرده و چگونه حق او را ادا نکردند، گفت: ولایت امام علی(ع) تا قیامت بر تمامی انسان ها و مسلمانان باقی است و باید به سیره و رهنودهای این پدر معنوی خود عمل کنند.

وی با بیان روایت دیگری از حضرت رسول(ص) مبنی بر اینکه امام علی(ع) پیشوای مؤمنان و ثروت، پیشوای منافقان است، افزود: امام علی(ع) می فرمایند من از دنیای شما به دو قرص نان جو و لباس و کفش کهنه بسنده کردم بنابراین انسان نباید به دنبال اندوختن ثروت از هر طریق و شیوه ای باشد چرا که سیره امام علی(ع) بر ساده زیستی و انفاق به دیگران استوار است و ایشان همواره مانند فقیرترین مردم امت زندگی می کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سالروز میلاد امام کاظم(ع) یکی از برکات وجودی امام کاظم(ع) را داشتن فرزندان زیاد عنوان کرد که اسلام ناب محمدی را در جامعه ترویج می دادند، گفت: انقلاب اسلامی از برکات وجودی فرزندان امام کاظم(ع) یعنی امام رضا(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها است. امام کاظم(ع) در یک رویات نورانی می فرمایند که مردی از قم مردم را به حق فراخوانده و مردم مانند پاره های آهن بر گرد او جمع می شوند.

وفادار ایجاد نظام وکالت، مقابله به انشعاب در جریان شیعه و ترویج علوم نبوی را از مهم ترین اقدامات امام کاظم(ع) در طول حیاتشان در جامعه اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۱۲