استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حجاب امری واجب بوده و به دلیل وجوب دارای یک سری تکالیف و حقوق است، از این رو بی حجابی حق الناس است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم فرید یکشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها در ادامه اشاره به مباحث تفسیری سوره نور با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف نوعی از حقوق اجتماعی و حق الناس است، گفت: خداوند حجاب را بر زن واجب کرده و هر واجبی دارای یک سری حقوق و تکالیفی است.

وی افزود: داشتن حجاب از حقوق زن است و هیچ کس نمی تواند زن را از داشتن حجاب منع کند حتی همسر که بر زن ولایت دارد و از تکالیفی که بر عهده زن بوده این است که حجاب خود را در بیرون از حریم محارم خود رعایت کند چرا که با بی حجابی زن، دیگران در معرض گناه و عذاب و آتش قرار می گیرند و این خود به نوعی حقوق اجتماعی و حق الناس محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حتی مسؤولیت فرد بی ججابی در مقابل دیگران به شکلی است که اگر با بی حجابی خود موجب گمراهی و گناه دیگران شود او نیز در گناه کسانی که به واسطه بی حجابی او مبتلا به گناه شده اند شریک است و گناهان آنها که در اثر بی حجابی او بوده است در پرونده اعمالش به هر میزان که باشد ثبت می شود.

خانم فرید با تأکید بر اینکه امروزه در جامعه مسأله حقوق شهروندی مطرح است، گفت: عده ای تصور می کنند که  منظور از حقوق شهروندی این است که به هر شکلی که دلشان بخواهد می توانند در جامعه رفتار و آمد کنند و کسی هم با اتکا به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند به آنها چیزی بگوید در حالی که رعایت حجاب از حقوق شهروندی جامعه اسلامی است و بی حجاب و بدحجاب به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی باید در برابر مردم و قانون پاسخگو باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه در حلال و حرام و واجب و حرام الهی حکمت های بسیار زیادی نهفته است، یادآور شد: خداوند هیچ چیز را واجب نمی کند مگر اینکه در آن فایده ای باشد و هیچ چیز را حرام نمی کند مگر اینکه در آن ضرری برای انسان از نظر روحی و جسمی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۲