سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کسی که از دنیا دل کنده باشد و تمام سرمایه های خود را برای آخرت خرج کرده باشد هر لحظه مشتاق رفتن به آخرت است و از مرگ هراسی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام فرحزاد در مراسم سخنرانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: خشنودی خداوند از انسان بالاترین توفیقی است که یک شخص می تواند به دست آورد.

وی افزود: ذکر صلوات انسان را تذکیه و اعمال انسان را رشد می دهد و باعث استجابت دعا و قبولی اعمال خواهد شد.

حجت الاسلام فرحزاد خاطر نشان کرد: نباید از حکمت ها، خطبه ها و کلمات قصار امیر المومنین در نهج البلاغه غافل شویم چرا که بعد از قرآن کریم، کتابی جامع بدین گونه نداریم و نهج البلاغه اخ القرآن هست.

استاد حوزه علیمه قم درادامه گفت: داشتن و نداشتن اموال دنیوی باعث می شود انسان در رنج و زحمت بیفتد در حالیکه باید دنیا وسیله ای برای آخرت باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: انسان سالیان سال با رنج و زحمت در دنیا، خانه، ماشین، پول و… را جمع آوری می کند و در نهایت هم با دستان خالی راهی خانه ابدی خواهد شد.

وی افزود: درجه ای که انسان در آخرت به دست می آورد از بین رفتنی نیست و پایین نمی آید بلکه امکان وصول به درجات بالاتر نیز وجود دارد بر خلاف درجات دنیوی که هر لحظه امکان سقوط به درجات پایین تر وجود دارد.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه اظهار داشت: کسی که از دنیا دل کنده باشد و تمام سرمایه های خود را برای آخرت خرج کرده باشد هر لحظه مشتاق رفتن به آخرت است و از مرگ هراسی ندارد.

وی افزود: انجام فرائض، پرداخت دیون، ادای حق الناس و حق الله باید در این دنیا انجام بگیرد و اگر حق کسی بر عهده انسان باشد باید نسبت به ادای آن اقدام کند و پرداخت دیون واجب تر از انجام فرائض یومیه است و زمانیکه وقت برای خواندن نماز وسیع است واجب است بدهی زودتر پرداخت شود وخواندن نماز واجب به تاخیر بیفتد.

انتهای پیام /۱۱۰