معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه کارهای مرحله پژوهش تفسیرالمیزان به پایان رسیده است، گفت: در این تفسیر پژوهش‌های مطلوبی انجام شده است که به زودی در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر دوشنبه، در همایش فرهیختگان و نخبگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه مرحله پژوهش تفسیرالمیزان به پایان رسیده است، اظهار کرد: در این تفسیر پژوهش‌های مطلوبی انجام شده است که به زودی در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آستان مقدس در کنار فعالیت‌های فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی را نیز به صورت ویژه دنبال می‌کند، تصریح کرد: تا کنون کتاب‌هایی با محتوایی مطلوب به همت بخش‌های مختلف آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تهیه شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی یاد کرد و گفت: فرهیختگان و نخبگانی بسیاری در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) حضور دارند که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله طالقانی به عنوان نخستین امام جمعه تهران، عنوان کرد: این روز با شهادت شهید مدنی نیز همزمان است که این شهدا‌ یکی از نشانه‌های حقانیت انقلاب اسلامی هستند چرا که این افراد با تمام تواضع در رکاب امام خمینی(ره) برای نشر معارف اهل بیت(ع تلاش کردند،.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: امروز نخستین گردهمایی خادمان نخبه و فرهیخته آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود تا این گردهمایی مقدمه‌ای برای رسیدن به نتایج گسترده‌تری باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم علیه‌السلام مطرح کرد: هر علمی را باید از زبان متخصصان آن علم یاد بگیریم؛ امیدواریم بدون اینکه در روند خدمت‌گزاری افراد به زائران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) مشکلی رخ دهد بتوانیم از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان این آستان مقدس در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه این آستان مقدس به دنبال فراهم‌سازی بستر توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی است، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم و به نتایج مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/۱۱۵