به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در اختتامیه جشنواره ورزشی کارکنان حرم بانوی کرامت که در سالن ورزشی ولایت برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در دعای ابوحمزه ثمالی در یک فرازی آمده است که امام سجاد علیه‌السلام از خداوند درخواست وسعت روزی مادی و معنوی، صحت بدن و قوت بدن را دارد که این درخواست‌ها می‌تواند حاوی نکات مهمی برای ورزشکاران باشد.

مشاور تولیت حرم بانوی کرامت گفت: وسعت روزی و صحت بدن و دچار نشدن بدن به آفات و امراض و همچنین توانایی و نیروی کافی در بدن برای انجام کارهای سخت امری است که انسان به آن‌ها نیاز دارد.

فلاحی تأکید کرد: بدن انسان حقوقی دارد که باید به‌درستی رعایت شود و آسیب زدن به بدن با اینکه این بدن متعلق به خود انسان است جایز نیست و فرد باید در قیامت جوابگو باشد.

وی یادآور شد: بدن انسان مانند دیگر نعمات الهی یک امانت است که باید توسط انسان این امانت به‌درستی مورد حفاظت قرار گیرد.

مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: ورزش تضمین‌کننده نسبی صحت و قوت بدن است و ورزش در حقیقت ابزار تقویت بدن است به همین خاطر بهترین، تمیزترین و سالم‌ترین خون‌ها متعلق به اهالی ورزش است.

وی در ادامه گفت: یک ورزش سالم و خوب باید چند ویژگی داشته و یک تفریح برای روح و جسم باشد و موجب صمیمیت، اتحاد و نشاط روحی تمامی ورزشکاران باشد.

فلاحی تأکید کرد: باید با ورزش نمودن همان‌طور که بنیه‌های جسمی تقویت می‌شود، روحیه تلاش روزمره نیز مضاعف شود و شخص ورزشکار خود را ملزم به رعایت قوانین بداند و در حقیقت ورزش تمرین مقررات باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ورزشکار را پویا می‌کند اخلاق، صداقت، وفای به عهد، صراحت، شفافیت و پرهیز از خشونت است و در حقیقت سرمایه اخلاق خداترسی است به همین خاطر با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک نمود.

فلاحی یادآور شد: با یک روح آلوده نمی‌توان کار خداپسندانه انجام داد و اخلاق ورزشی مهم‌ترین سرمایه ورزشکار است.

خاطرنشان می‌شود، اهدای لوح و تقدیر از نفرات برتر در ورزش‌های انفرادی و گروهی از دیگر برنامه‌های این اختتامیه ورزشی در دهه فجر بود.