استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه انسان اگر خود را بشناسد می تواند منشاء تحول در عالم هستی شود، گفت: خودشناسی انسان را به خدا شناسی و کسب معرفت الله می رساند بنابراین کسب معرفت الله مهم ترین دانش برای تربیت دینی فرزندان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری ، استاد حوزه علمیه خوارهان ظهر سه شنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه اولین مقدمه برای خداشناسی ، خودشناسی است، گفت: امام علی(ع) می فرمایند« هرکس خود را بشناسد خدا را شناخته است».

وی افزود: خود شناسی اولین مرحله برای ایجاد تغییر در عالم هستی است و کسی که در خلقت خود تفکر کرده  خود را بشناسد قطعا در مسیر رسیدن به هدف خود و جامعه محل زندگی خود را دچار تغییر و تحول کرده و در مسیر تحول مثبت و سازنده حرکت می کند.

استاد حوزه علمیه خوارهان با تأکید براینکه خود شناسی در مادر به عنوان مربی از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: مادری که خودش را بشناسد به خداشناسی می رسد و کسب معرفت الله نخستین مقدمه و دانش برای تربیت دینی فرزندان است.

خانم دریاباری تصریح کرد: اگر مادران بتوانند به خوبی ماهیت خلقت انسان را برای فرزندان خود تبیین کرده و آنها را با حققیت انسان آشنا سازند خواهند توانست آنها را در مسیر توحید قرار دهند که این هدف جز با مشاهده رفتار مادر برای فرزندان ممکن نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه متأسفانه مادران امروز دچار نوعی تحیر و بی هدفی شده اند و خود حقیقی خویش را هنوز نشناخته اند، گفت: کسی که خود را نشناسد نمی تواند دیگری را در رسیدن به هدف یاری دهد بنابراین باید از طریق دین و تفکر در عالم هستی به خود شناسی رسیده و پس از اینکه خود را شناختیم در مسیر بندگی خداوند حرکت کنیم.

خانم دریاباری یادآورشد: خود شناسی نیاز به زمان دارد و مادران باید بدانند که خود شناسی با حضور در کلاس های عرفان به دست نمی آید بلکه در گرو بندگی خداوند است.

انتهای پیام/۱۱۲