تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه روش تمسک به اهل بیت(ع) را باید در مجالس شادی و عزاداری ترویج دهیم، گفت: در دهه کرامت به دنبال این هستیم که بگوییم که یک دختر پاکدامن مجرد می‌تواند تبلیغ را دنبال کند و هر کاری انجام می‌دهد برای دیگران درس‌آموز باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین اختتامیه نخستين جشنواره مردمی کرامت که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری در فرهنگ مردم به شیوه مطلوبی ترویج شده است، اظهار کرد: مردم در سالروز شهادت ائمه اطهار(ع) برای ابراز عاطفه به خاندان نبی اکرم(ص) آمادگی دارند و در محافل عزاداری خویشاوندان خود نیز به عزاداری اهل بیت(ع) می‌پردازند اما همچنان برای ترویج آداب شادی مورد پسند اهل بیت(ع) جای کار بسیاری وجود دارد و باید فعالیت‌های گسترده‌ای در مورد آن انجام شود.

وی اضافه کرد: برخی در ایام شادی برنامه‌هایی دارند که این برنامه‌ها با اهداف خلقت و کرامت انسان هم‌خوانی ندارد به همین علت به دنبال این هستیم که بتوانیم ابعاد شادی را از منظر اسلام مورد بررسی قرار داده و در این حوزه اقدامات مطلوبی را رقم بزنیم..

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه مناسبت‌های بسیاری در ماه ذی‌الحجه وجود دارد، تصریح کرد: آستان‌های مقدس، دستگاه‌های دولتی، نخبگان و شخصیت‌های برجسته ملی به دنبال پاسداشت این ایام هستند و در این ایام شادی مورد پسند اهل بیت(ع) را ترویج می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با فرهنگ اهل بیت(ع)‌ آشنا شوند، مطرح کرد: در سطح کشور نزدیک به ۳۰ دستگاه مامور شده‌اند تا در راستای ترویج سبک شادی مورد پسند اهل بیت(ع) گام بردارند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: همانطور که در روایتی از امام صادق علیه‌السلام موضوع شادی بودن در شادی اهل بیت(ع) قبل از اندوهگین بودن در اندوه آنها آورده شده است باید بگوییم که در دین مبین اسلام شادی مقدم بر اندوه است.

وی با اشاره به اینکه عید قربان و عید غدیر فرصتی برای دادن پاسخ مثبت به خواسته‌های مورد نظر اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: اگر شادی‌ها و مراسمات خود را مدیریت نکنیم برخی افراد راه اشتباه را دنبال می‌کنند همانطور که در قبل از انقلاب نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم، اکنون نیز برخی به دنبال این هستند که اعیاد و جشن‌ها را به سمتی هدایت کنند که مورد پسند دشمنان باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: از درون مجالس شادی سخن حق، آموزه‌های اهل بیت(ع) و نیکی به دست می‌رسد اما استکبار نمی‌خواهد که این مجالس این خروجی‌ها را داشته باشند؛ دستگاه‌های نظام اسلامی باید فرهنگ مورد پسند اهل بیت(ع) را احیا کنند و به پیام حضرت رسول خدا(ص) پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه روش تمسک به اهل بیت(ع) را باید در مجالس شادی و عزاداری ترویج دهیم، مطرح کرد: در دهه کرامت به دنبال این هستیم که بگوییم که یک دختر پاکدامن مجرد می‌تواند تبلیغ را دنبال کند و هر کاری انجام می‌دهد برای دیگران درس‌آموز باشد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به مرکزی برای نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شده است، گفت: هر چند فرصت‌طلب‌هایی به دنبال ترویج آموزه‌های نادرست هستند اما رسیدن به جایگاه‌های معارف اهل بیت(ع) شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: برای امام موسی بن جعفر علیه‌السلام حق ویژه‌ای قائل هستیم چرا که آستان‌های امام رضا علیه‌السلام،‌ حضرت معصومه سلام‌الله علیها، شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم بسیاری در کشور ایران از نسل این امام بزرگوار هستند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: آیین پرچم‌گردانی در قالب کاروان خادمان آستان‌های مقدس که در دهه کرامت ترویج یافته است ریشه قرآنی دارد چرا که زمانی که حضرت یوسف می‌خواستند مصیب‌های پدر خود را کاهش دهند پیراهن خود را برای ایشان فرستادند؛ با عنایت پرچم حرم‌های اهل بیت(ع) عده‌ای از مریض‌ها شفا یافته و عده‌ای نیز غم‌های خود را فراموش کردند.

وی از دیدار با خانواده‌های شهدا، رفع مشکلات نیازمندان و حمایت از فعالیت‌های جهادی و مردمی به عنوان بخشی از دستاوردهای جشنواره مردمی کرامت یاد کرد و گفت: امیدواریم این جشنواره به صورت گسترده‌تری در سال‌های آینده دنبال شود.

تولیت استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: اکنون در حالی داغ‌دار کشتار مردم مسلمان میانمار هستیم که برخی از کشورها مرده‌اند که از این افراد حمایت کنند اما رهبر انقلاب اسلامی، مسؤولان نظام و مجلس شواری اسلامی در این مورد موضع‌گیری‌های لازم را انجام داده‌اند چرا که ما آموخته‌ایم به سبک زندگی اهل بیت(ع) زندگی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: اگر امروزه در سوریه و عراق به افراد مورد ستم قرار گرفته، کمک مستشاری کنیم برای حفظ آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/۱۱۵