سفیر سابق ایران در لیبی جایگاه کنونی ایران اسلامی را نتیجه تفکر انقلابی و عاشورایی دانست و گفت: اگر تفکر بسیجی و عاشورایی نبود اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی اشغال بود، بدون این تفکر معادلات دنیا بر خلاف آرمان‌های اسلام تغییر می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسین اکبری شب گذشته در مراسم یادبود سرداران بی‌سر، اربعین شهید حججی و گرامیداشت ۳۰۰ شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، از تشکیل رژیم صهیونیستی اسرائیل به عنوان نتیجه جنگ جهانی اول نام برد و گفت: دو تفکر کمونیستی و لیبرالی بعد از انقلاب اسلامی با یکدیگر مقابله کردند، در آن دوران کسی فکر نمی‌کرد که تفکر اسلامی بتواند کشور مستقلی با محوریت مردم‌سالاری دینی ایجاد کند اما به برکت خون شهدا این هدف تحقق یافت.

سفیر سابق ایران در لیبی از استمرار دشمنی‌های غرب در دوره‌های مختلف یاد کرد و افزود: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری توسط استکبار جهانی برای مقابله با تفکر شیعی با محوریت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد اما به برکت رشادت‌های رزمندگان تا کنون این گروه‌ها نتوانسته به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه ایران بدون تفکر انقلاب در یک نقطه متوقف می‌شد، خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است اما به برکت اندیشه و تفکر عاشورا تا کنون نتوانست در مورد ایران به نتیجه برسد؛ بدون بسیج هیچ مجموعه‌ای نمی‌توانست مقابل جریان‌های افراطی کنونی در سطح منطقه ایستادگی کند.

اکبری جایگاه کنونی ایران اسلامی را نتیجه تفکر انقلابی و عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: اگر تفکر بسیجی و عاشورایی نبود اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی اشغال بود، بدون این تفکر معادلات دنیا بر خلاف آرمان‌های اسلام تغییر می‌کرد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه گفتمان مقاومت مبتنی بر ارزش‌های دینی است اما برخی سیاسیون تردیدهای مختلفی را در مورد گفتمان مطرح می‌کنند در حالی که حضور رزمندگان اسلام در منطقه و شکل‌گیری جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی را توانمندتر کرده است.

این کارشناس امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه کشورهای مختلفی برای سرنگونی سوریه تلاش کردند، تصریح کرد: نظر ایران اسلامی حفظ سوریه بود به همین علت کشورهای مختلف توانست مقابل این اراده و خواسته ایران ایستادگی کنند و در نتیجه تفکر بسیجی در سوریه بر یک جنگ جهانی پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت مردم یمن در مقابل ظلم‌های عربستان سعودی از جبهه مقاومت نشأت گرفته است، عنوان کرد: گردان‌های بسیجی منطقه معادلات نظام استکبار را بهم ریخته‌اند؛ عربستان سعودی با وجود میلیاردها دلار هزینه تا کنون نتوانسته در یمن و بحرین به نتایج مورد نظر خود برسد.

اکبری با بیان اینکه تفکر عاشورایی و انقلابی اکنون پیروز میدان است، اظهار کرد: اکنون به برکت قدرتی که از تفکر عاشورایی و کربلایی به دست آمده است هیچ فردی جرأت ندارد علیه نظام اسلامی سخنی بگوید؛ امیدواریم هر روزه تفکر انقلابی و عاشورایی ترویج بیشتری داشته باشد تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

وی از تفکر عاشورایی به عنوان نجات دهنده آینده بشریت نام برد و ادامه داد: به برکت خون شهدا توانسته‌ایم غالب بودن گفتمان مقاومت را برای همگان به اثبات برسانیم به همین علت دنیای استکبار با وجود اینکه از داشته‌های مختلف خود استفاده کرده اما همچنان منفعل مانده است.

انتهای پیام/۱۱۵