تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: افرادی که برای برپایی موکب به سرزمین کربلا می‌روند باید در نظر داشته باشند که هدف از برپایی این موکب‌ها تنها اطعام و پذیرایی از زائران نیست و باید نماد نظام اسلامی را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد اربعین در سالن محراب حرم مطهر گفت: داستان پر فراز و نشیب قیام امام حسین علیه السلام و حماسه کربلا برای کسانی که امروزه موکب‌های عزاداری را در سرزمین کربلا برپا می‌کنند، پیام‌های بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدا، حرکت امام حسین علیه السلام به سمت کوفه با مخالفت و سنگ اندازی‌های افراد مختلف همراه بوده است، عنوان کرد: برخی از افراد در همان ابتدای حرکت کاروان اباعبدالله(ع) صراحتا با ایشان مخالفت کردند و عده‌ای نیز در میان راه امام را تنها گذاشتند؛ اوج این مخالفت‌ها در مکه بود، تا جایی که افرادی قصد ترور و توطئه علیه امام حسین علیه السلام را داشتند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه واقعه عاشورا و حماسه کربلا یک فاجعه از نظر انسانی و دینی است، مطرح کرد: در واقعه عاشورا از اصحاب و یاران امام حسین(ع) انتتظار می‌رفت که غیر از عده‌ای قلیل، دیگران از امام روی برنگردانند و نگذارند فرزند نبی خدا با بی‌مهری در این سرزمین به شهادت برسد.
وی با اشاره به اینکه موکب‌ها نمادی از جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که برای برپایی موکب به سرزمین کربلا می‌روند باید در نظر داشته باشند که هدف از برپایی این موکب‌ها تنها اطعام و پذیرایی از زائران نیست و باید نماد نظام اسلامی را حفظ کرد.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: حماسه‌هایی که در کربلا اتفاق افتاد، باید در کنار آسیب‌های موجود در این واقعه در این موکب‌ها نشان داده شود و هر دو بعد قیام امام حسین علیه السلام باید در موکب‌ها منعکس شود و آنچه که در آن زمان از اهل بیت علیهم السلام دریغ شد با سخاوت به زائران تقدیم شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه در این ایام برای خدمت‌گزاران اهل بیت(ع) زیبایی‌ها و پدیده‌های بسیاری رخ می‌دهد، تصریح کرد: برپایی موکب‌ها باید حرکتی معنوی و فرهنگی در قالب ارائه خدمات مادی و غیر مادی به زائرین امام حسین علیه سلام در راستای احیای تفکر اسلامی که برخاسته از اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله وسلم است، باشد.
وی ادامه داد: اگر در برپایی موکب‌ها نگاه معنوی و فرهنگی وجود داشته باشد، نوع خدمت به زائرین نیز تغییر می‌کند و دارای شکل و کیفیت مطلوب‌تری می‌شود.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه بخشی از رسالت امام حسین علیه السلام در کربلا به پایان رسید و بخش بزرگ آن تا مدینه ادامه پیدا کرد، اظهار کرد: اگر موکب‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهند بلا فاصله بعد از اتمام اربعین حسینی موکب‌ها را جمع نمی‌کنند و ارائه خدمات به زائرین را ادامه می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید ارائه خدمت به زائرین در موکب‌ها برای رضایت‌مندی خداوند باشد، عنوان کرد: خدمت‌گزاران باید در نظر داشته باشند که با هر پست و مقامی نوکر امام حسین علیه السلام  هستند و باید بدون هر نوع منتی به زائرین اباعبدالله(ع) خدمت کنند.
انتهای پیام/۱۱۵