استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ریشه مشکلات کنونی جامعه در ضعف ایمان مردم است، گفت: عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) خوب است اما شرط گریه بر امام حسین(ع) کسب معرفت است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رابودان، پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه مشکلات کنونی جامعه ریشه در ضعف ایمانی مردم دارد، گفت: نشر معارف دینی و اطلاع رسانی احکام اسلامی تنها رسالت مادران نیست بلکه بانوانی که هنوز ازدواج نکرده و به مقام مادری نرسیده اند نیز می تواند با ترویج معارف دینی در امر تربیت مؤثر باشند.

وی با اشاره به اینکه خانواده موفق از نظر اسلامی خانواده ای است که دینداری بیشتری داشته باشد و بتواند فرزندانی مؤمن و دیندار تربیت کند، افزود: متأسفانه در جامعه امروز ملاک موفقیت خانواده ها در تأمین رفاه بیشتر برای فرزندان است در حالی که این  نگرش به هیچ وجه یک نگرش اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای یادگیری معارف دینی است، تصریح کرد: گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) آرزوی هر شیعه مؤمنی است اما اگر گریه بر امام حسین(ع) همراه با شناخت و معرفت امام نباشد فایده ای نخواهد داشت.

خانم رابودان با شرح فراز هایی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) ادامه داد: دعای مکارم الاخلاق تنها یک دعا نیست بلکه سلاح امام سجاد(ع) برای افشاگری علیه طاغوت های زمان و مبالغه با آنها است و امام سجاد(ع) نخستین فراز از این دعا را با ذکر صلوات شروع کرده و از خداوند طلب ایمان کامل دارند.

وی افزود: امام سجاد(ع) به این علت این دعا را با صلوات آغاز می کنند که صلوات دعای مستجاب است و کسی که می خواهد دعایش مستجاب شود باید ابتدا و انتهای دعای خود را مزین به ذکر صلوات کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در دعای مکارم اخلاق به ما می آموزند که نباید از خداوند دعاهای نابجا و ناممکن داشته باشیم، گفت: روزی شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و دعای او این بود که خداوندا مرا دچار ابتلاء و آزمایش نکن که امام صادق(ع) فرمودند این دعا صحیح نبوده و مستجاب نمی شود به جای این دعاکن که خداوند تو را در ابتلاء سر بلند پیروز کند.

خانم رابودان یادآور شد: رشد و کمال انسان در ابتلاء است همانظور که امام حسین(ع) با ابتلاء و مصایبی که در کربلا بر ایشان وارد شد به مقام نفس المطمئنه رسیدند.

انتهای پیام/۱۱۲