استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه باید شخصیت بانوان عاشورایی و حضرت زهرا سلام الله علیها جهانی شود، گفت: در معرفی الگوها به جامعه زنان به ویژه الگوهای عاشورایی بانوان باید با نگرش فرا متکبی این موضوع دنبال شود؛ زیرا ایران اسلامی در تمامی عرصه های صدور انقلاب عملکرد موفقی داشته اما نتوانسته الگوهای شایسته زن را به جامعه جهانی معرفی کند.

خانم مجیدی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، رمز ماندگاری و جاوید بودن عاشورا را در نشر اندیشه امام حسین(ع) از سوی زنانی دانست که امام حسین(ع) را در کربلا یاری کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: در کربلا تنها حضرت زینب سلام الله علیها امام حسین(ع) را یاری نکردند بلکه چهار تن دیگر از دختران امام علی(ع) و خواهران امام حسین(ع) ایشان را یاری کرده و به همراه ایشان پا به سرزمین کربلا گذاشتند که تمامی این بانوان و دختران حضرت زهرا سلام الله علیها مادران شهدای کربلا هستند.

مجیدی با تأکید بر اینکه یکی از زنانی که در واقعه کربلا مغفول مانده و درباره شخصیت ایشان بسیار کم سخن گفته شده است، همسر امام حسن مجتبی(ع) هستند که با وجود اینکه ایشان محرم سببی امام حسین(ع) نبودند و ۱۰ سال از رحلت امام حسن(ع) می گذشت اما دست از یاری امام عصر خود بر نداشتند و با فرزندان خود در کربلا حاضر شدند که تمامی فرزندان ایشان در این واقعه به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: متأسفانه در معرفی بانوان حاضر در کربلا و نقش آنها در ماندگاری واقعه عاشورا کوتاهی شده است که اگر هر کدام از این بانوان به تنهایی به جامعه زنان معرفی شوند همچون خورشیدی فرزوان هستند که می توانند بانوان جامعه اسلامی را در تربیت اسلامی و حسنه فرزندان خود به عنوان الگو راهنمایی کنند.

مجیدی ادامه داد: از دامن زن است که مرد به معراج می رود بنابراین اگر می خواهیم مردانی تربیت کنیم که همچون شهید حججی باشند باید در معرفی الگوهایی مانند مادر و همسر ایشان کوتاهی نکنیم.

وی یادآور شد: در معرفی الگوها به جامعه زنان به ویژه الگوهای عاشورایی بانوان باید با نگرش فرا متکبی این موضوع را دنبال کرد زیرا ایران اسلامی در تمامی عرصه ها صدور انقلاب عملکرد موفقی داشته اما نتوانسته الگوهای شایسته زن را به جامعه جهانی معرفی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین مکان و بهترین نقطه شروع برای جهانی کردن شخصیت بانوان عاشورایی و معرفی جهانی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان مادر اهل بیت(ع) به جهانیان است و این نهضت باید هر چه سریعتر و به صورت گسترده آغاز شود.

انتهای پیام /۱۱۲