صبری که امام حسین (ع) در روز عاشورا از خود نشان دادند، ایشان را به اوج بندگی رساند درواقع باید گفت بالاتر از آن صبر را در تاریخ سراغ نداریم.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، روز عاشوراست، از خانه که بیرون شدم دلم می خواست هرچه زودتر خودم را به سمت و سوی حرم برسانم و همراه هیئت های عزاداری شوم.
اولین هیئتی را که دیدم دلم شور و شوق بیشتری گرفت، طولی نکشید خود را به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها رساندم و دیدم انگار من آخرین نفری هستم که به حرم رسیدم، مات و مبهوت مانده بودم ناگهان صدای گریه ای را شنیدم، سرش را بر روی زانوهای خود گذاشته بود حسین (ع) را صدا می زد و گریه می کرد، اندکی ایستادم تا آرام شد شروع کردم به سوال کردن، اسمت چیست؟، اهل کجایی؟ از کجا آمده ای؟ اینجا چکار می کنی؟
اکبر می گفت درست است که می گویند مهم این است که عشق حسین(ع) را دل داشته باشی، اما به نظر من جدای از عشق اینکه کجا هم عزاداری کنی مهم است خصوصا اگر پیش ارباب و سرور و سالار شهیدان باشی.
می گفت توان مالی آنچنانی ندارد که به بین الحرمین برود به همین دلیل هر سال تاسوعا و عاشورا به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می آید و می گفت وقتی به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می آید حس و حال دیگری پیدا می کند و انگار در کربلا و در حرم حسین بن علی (ع) هست، دسته های عزاداری را که یکی یکی به سمت حرم می آیند همراهی می کرد چون از بچگی عشق به اهل بیت (ع) را در دل داشت.
به سمت دسته های عزاداری رفتم موج عظیمی از مردم را می دیدم که سراسر ماتم بودند، فریاد مظلومیت امام حسین(ع) بر زبان دسته‌جات عزاداری را می شنیدم هیئت های عزاداری یکی پس از دیگری وارد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌شوند تا صدای مظلومیت امام حسین علیه‌السلام را به گوش جهانیان برسانند.
آخر عزای سالار شهیدان امام سوم شیعیان بود، همان که همه انبیای گذشته گره خود را با توسل به او باز می کردند، نزدیک اذان بود و به نوعی ظهر عاشورا از راه می رسید هر چه به ظهر نزدیک تر می شدیم انگار جمعیت بیشتر و بیشتر می شد، هر کس از هر جا که بود خود را به سمت حرم می رساند گویا قیامتی برپا بود.
هر کس به هر نحوی آماده اقامه نماز ظهر عاشورا می شد همه و همه می خواستند مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) را ثابت کنند، شور عظیمی در صف های نماز ظهرعاشورا در آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برپا بود.
نماز ظهر عاشورا با شکوه هرچه تمام در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد و درواقع تیری بود بر قلب دشمن و آن هایی که سبب ایجاد فتنه در روز عاشورای ۸۸ شدند.
انتهای پیام/۹۶/۱۱۶