استاد حوزه علمیه خواهران پاینبدی به حجاب و عفاف را سیره زنان عاشورایی عنوان کرد، گفت: سیره حضرت زینب سلام الله علیها و زنان عاشورایی نشان می دهد که حتی بزرگترین مصیبت عالم موجب نشد که آنها از حجاب و عفاف به عنوان یک حقوق الهی غافل شوند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار صبح امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای واجبات قیام کردند، گفت: یکی از واجباتی که امام حسین(ع) برای آن قیام کردند احیای حجاب و عفاف در جامعه بود.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا به خواهران و به دخترشان فاطمه توصیه کردند که اگر من کشته شوم، گریبان چاک نزنید، صورت مخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده مگویید».

استاد حوزه علمیه خواهران این رفتار امام حسین(ع) را نشانه تقید و پایبندی ایشان به حجاب و عفاف حتی در روز عاشورا و در سخت ترین معرکه عنوان کرد، گفت: اگر رفتار کاروان اسراء را پس از عاشورا مورد بررسی قرار دهیم در می یابیم که امام سجاد(ع) و حضرت زینب سلام الله علیها در مسیر عبور از شهرهای مختلف به سربازان امر کردند که سرهای شهیدان را پیشاپیش کاروان حرکت دهند تا مردم با تماشای سر شهدای کربلا از تماشای حرم اهل بیت(ع) خودداری  کنند.

وفادار ادامه داد: حضرت زنیب سلام الله علیها در مجلس یزید با اعتراض به اینکه چرا که زنان حرم پیامبر(ص) را با صورت های باز در میان مردم حرکت می دهد و کنیزان و همسران خود را پشت پرده نگه داشته است، افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در چنین شرایطی با این مصیبت بزرگ هرگز حاضر نشدند از حجاب به عنوان یکی از حقوق الهی خود بگذارند و بیشترین مطالبه ایشان از یزید این بود که اهل بیت پیامبر(ص) در حریم حجاب و عفاف در جامعه حرکت داده شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تمام بانوان اصحاب امام حسین(ع) از جمله حضرت زینب سلام الله علیها برای اینکه دشمنان صورتشان را نبینند هنگام سخن گفتن و حرکت آستین خود را در جلوی صورت خود نگه می داشتند و در کوفه نیز یکی از بانوان کوفی که حضرت زینب سلام الله علیها را می شناخت برای آنها چادر و روبند از پشت بام به داخل کوچه ریخت.

خانم وفادار با تأکید براینکه چشم هیچ نامحرمی تا قبل از عاشورا بر چهره اهل بیت پیامبر(ص) نیفتاده بود، گفت: بانویی که در مراسم عزای امام حسین(ع) شرکت کرده و برای امام حسین(ع) اشک می ریزد نباید با پوشش نامناسب، مانتو های کوتاه، روسری های باز، لباس های تنگ و بدن نما در جامعه حاضر شود. بانوان جامعه اسلامی حتی اگر چادر به سر دارند به عنوان زینب های این زمان باید در زیر چادر نیز پوشش کامل و مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۲