آئین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور دانشجویان در صحن امام هادی علیه السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، صبح امروز آئین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیه با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه قم در صحن امام هادی علیه السلام حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم رئیس اداره مراسم و محافل آستان مقدس با اشاره به اینکه خداوند دو نوع رزق به بندگان می دهد، اظهار داشت: خداوند رزق و روزی مادی را به همه بندگان خود عطا می کند.

وی به نوع دوم رزق اشاره و افزود: خداوند برای افرادی که به دنبال یادگیری علم هستند یک نوع روزی ویژه و خاصی قرار داده است که همان روزی معنوی است.

رئیس اداره مراسم و محافل آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را یک نوع روزی معنوی خواند و خاطرنشان کرد: حرم به معنای خانه است و هنگامی که فرد وارد خانه می شود انتظار می رود صاحب خانه حضور داشته باشد، در حرم اهل بیت علیه السلام نیز چنین بوده و انتظار می رود اهل بیت علیه السلام در حرم و خانه خود حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه فقط سه امام زاده زیارت مأثوره دارند، تصریح کرد: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله امام زاده هایی است که زیارت مأثوره دارد که اگر یک سلام به آن داده شود مانند این است که به ۱۴ معصوم علیه السلام سلام داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم ابراز کرد: انسان هنگامی که وارد حرم اهل بیت علیه السلام می شود با ضمیر مخاطب با اهل بیت علیه السلام صحبت می کند درواقع انسان هنگامی با ضمیر مخاطب صحبت می کند که با آن شخص، دوستی دیرینه ای داشته باشد از این رو امام رضا علیه السلام می فرماید در حرم اهل بیت علیه السلام آرام باشید.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶