مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: نگرش خط و مشی طراحی موکب حضرت معصومه سلام الله علیها، بر اساس تفکیک جنسیتی خواهران و برادران صورت گرفته به صورتی که از دو درب مجزا وارد موکب شده و کلیه خدمات و رفاهیات ارائه شده به صورت تفکیک می باشد.

سید علیرضا قائم مقامی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقد س حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت: به موازات اقدامات مردمی در راستای ترویج و اشاعه شعار اسلامی در سال گذشته، آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) تصمیم به برپایی موکبی در کشور عراق، مسیر پیاده روی عظیم اربعین حسینی نجف به کربلا گرفت و در این راستا با رایزنی های صورت گرفته با همت و کمک های مردمی قطعه زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در ۲۰ کیلومتری شهر کربلا عمود ۱۰۸۰ خریداری و بلافاصله پس از تعیین حدود نقشه برداری نسبت به تهیه طرح و نقشه اولیه اقدام کرد.

وی افزود: پس از تامین اعتبارات مورد نیاز از منابع مالی آستان مقدس، کمک های مردمی و خیرین، ساخت و ساز جدی از اواخر سال گذشته با شرایط ویژه صورت پذیرفت.

مدیر فنی و مهندسی استان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها عنوان کرد: موکب آستان کریمه اهل بیت (س) دارای سالن های متعدد اسکان خواهران و برادران، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام، منابع و ذخیره آب، موتورخانه مرکزی تهیه آب گرم، فضای سبز و ایستگاه های صلواتی می باشد.

وی تصریح کرد: نگرش خط و مشی طراحی موکب حضرت معصومه سلام الله علیها، بر اساس تفکیک جنسیتی خواهران و برادران صورت گرفته به صورتی که از دو درب مجزا وارد موکب شده و کلیه خدمات و رفاهیات ارائه شده به صورت تفکیک می باشد.

قائم مقامی ابراز کرد: موکب کریمه اهل بیت (س) در مجموع قابلیت پذیرایی و اسکان حدود سه هزار نفر را خواهد داشت که البته این تعداد قابل افزایش به پنج هزار نفر نیز خواهد بود، همچنین این مجموعه در حال حاضر دارای پنج سالن با بیش از ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ چشمه حمام می باشد.

وی بیان کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در دو دوره ۴۰ روزه اکیب های ۴۰ نفره استادکاران مختلف ساختمانی را به موکب این آستان مقدس در عراق اعزام کرده است و همچنین بیشتر مصالح استفاده شده در این موکب از سازه های سبک همچون ساندویچ پنل بوده است.

مدیر فنی و مهندسی استان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با فراهم نمودن حداقل امکانات برای زائرین اربعین مشمول دعای مردم و زائرین قرار بگیریم.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶