سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه تببین جایگاه مدیریتی پدر در خانواده از برکات قیام عاشورا است، گفت: در روز عاشورا هیچ یک از فرزندان امام حسین(ع) حاضر نشدند به خاطر منفعت مادی امام حسین علیهم السلام را وادار به سازش با دشمن کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میرامام عصر روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه هدف از تشکیل خانواده در نظام اسلامی تربیت انسان های صالح و حرکت در مسیر بندگی خداوند است، گفت: متأسفانه در جامعه امروزی خانواده کار کرد و ماهیت اسلامی خود را از دست داده و در راستای مشابهت با سبک زندگی غربی تنها به کارکردهای مادی و تأمین رفاه بیشتر برای اعضای خود بسنده می کند.

وی افزود: در بعضی از خانواده های امروزی زن و فرزندان در راستای دست یابی به رفاه بیشتر، مرد و پدر خانواده را مجبور می کنند که هر اقدامی و عملی را مرتکب شود در حالی که در خانواده اسلامی هدف کسب رفاه نیست بلکه اعضای خانواده یکدیگر را در رسیدن به معرفت و قرب الهی کمک می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران خانواده امام حسین(ع) را بهترین الگو برای خانواده اسلامی عنوان کرد، افزود: در روز عاشورا با وجود تشنگی و فشار شدید دشمن بر خانواده و اصحاب امام حسین(ع) ؛ فرزندان و اصحاب ایشان حاضر نشدند که امام را برای منفعت مادی و رهایی از خطر مجبور به سازش با دشمن کرده و قیام امام را ناتمام بگذارند.

میرامام با تأکید بر اینکه در روز عاشورا جایگاه پدری امام حسین(ع) به حدی اهمیت دارد گفت: تمامی اعضای خانواده تنها به دنبال کسب رضایت پدر و امام زمان خویش هستند وبا وجود تشنگی فراوان امام را یاری کرده و حتی یکبار لب به شکوه و شکایت باز نکردند.

وی جهاد زن را خوب شوهر داری دانست، گفت: زن خوب همسر خود را یاری کرده و همیشه سعی می کند که احترام همسر و پدر خانواده را در نزد فرزندان خود حفظ کند تا فرزندان همواره از پدر حرف شنوی داشته و مطیع ولایت پدر باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران به داستانی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد، یادآور شد: روایت شده که حضرت زهرا سلام الله علیها در روزهایی که در خانه چیزی نداشتند و می دانستند که تهیه غذا برای امام علی علیه السلام دشوار است شب هنگام قبل از اینکه امام علی(ع) به خانه برگردند فرزندان خود را با بیان قصه های مختلف می خواباندند تا مبادا امام علی(ع) هنگام آمدن به خانه با چهره فرزندان خود مواجه شده و از آنها خجالت بکشد.

انتهای پیام/۱۱۲