کمال ثریا اردکانی در گفت‌و گو با خبرنگار آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه مجموع زائرین و گردشگران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در ماه محرم‌الحرام ۱۳ هزار و ۶۹۹ نفر بوده است، اظهار کرد: اداره امور بین‌الملل حرم مطهر در ماه محرم از بیش از ۶۴۵ گروه گردشگر میزبانی در مجموع آمار جمعیت آنها نسبت به آمار گردشگران ماه محرم سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: زائرین مراجعه کننده غیرایرانی در ماه محرم ۹ هزار و ۲۵۱ نفر در قالب ۸۵ کاروان و شامل دو هزار و ۳۷۵ نفر عرب زبان، چهار هزار و ۸۱۲ نفر آذری زبان و دو هزار و ۰۶۴ نفر اردو زبان بودند که برای این تعداد از زائرین ۳۵ تور حرم‌شناسی و ۲۰۶ حلقه معرفتی برگزار شده است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها مطرح کرد: در میان گردشگران ماه محرم‌الحرام ۹۰۱ نفر فرانسوی، ۴۳۴ نفر اسپانیایی، ۵۲۵ نفر هلندی، ۶۰۳ نفر آلمانی، ۵۵۴ نفر ایتالیایی و هزار و ۴۳۱ نفر نیز از سایر کشورها بوده‌اند.

وی از برگزاری ۵۵ نشست معرفتی برای هزار و ۹۰۶ نفر از آقایان و دو هزار و ۵۴۲ نفر از بانوان گردشگر یاد کرد و عنوان کرد: امیدواریم در ایام اربعین حسینی نیز بتوانیم به شیوه مطلوبی از زائران و گردشگران در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها میزبانی کنیم.

انتهای پیام/۱۱۵