معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: مسجد جمکران نیز از حرم مطهر جدا نیست به همین علت این دو مجموعه با هم‌افزایی بیشتر می‌توانند خدمات مطلوب‌تري را به زائران ارائه دهند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدجواد جهانگیرزاده در بازدید از فعالیت‌های موکب مسجد مقدس جمکران در عمود ۱۰۷۰ مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: قبل از برپایی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) محضر مراجع تقلید رسیدیم که هر کدام از آنها توصیه های مختلفی را نسبت به برپایی موکب داشته و از این حرکت استقبال کردند.
وی با اشاره به اینکه رسالت اماکن مقدس نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف قرآنی است، اضافه کرد: مسیر اربعین حسینی بهترین فرصت برای عمل به این رسالت است؛ هر چند این موکب سبب کاهش فعالیت‌های اصلی آستان مقدس در شهر مقدس قم نشده اما برکات بسیاری را به دنبال داشته است.
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، مراسمات عزاداری و برنامه‌های ویژه کودکان دنبال می‌شود، تصریح کرد: سفیران کریمه اکنون در مواکب مختلف عراقی حضور یافته تا از عملکرد آنها تقدیر کنند.
وی ارائه خدمات رفاهی و اسکان را مکمل فعالیت‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: خدمت‌رساني به زائران اربعين حسيني اهميت وي‍‍‍ژه‌اي دارد و حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران در کنار هم و با هم‌افزایی در حال خدمت به زائران هستند چرا که این خدمت‌رسانی مطلوب سبب سربلندی ایران و شهر قم می‌شود.
جهانگیرزاده یادآور شد: تولیت‌های حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران از چهره‌های فرهنگی برجسته کشور هستند و مسجد جمکران نیز از حرم مطهر جدا نیست به همین علت این دو مجموعه با هم‌افزایی بیشتر می‌توانند خدمات مطلوب‌تري را به زائران ارائه دهند.
انتهای پیام/۱۱۵