به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مدرسی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) درباره محبت اهل بیت علیهم السلام و بایسته های آن گفت: بر اساس روایتی از امام علی علیه السلام محبان اهل بیت علیهم السلام و شیعیان حقیقی دارای نشانه هایی هستند.
وی از جمله نشانه های شیعیان حقیقی در کلام امام علی علیه السلام را حفظ اسرار مردم عنوان کرد و گفت: کسی که آبروی افراد را حتی به بهانه هایی چون نصیحت و… در میان مردم ببرد، جزو شیعیان حقیقی نیست. در تعالیم اسلامی امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت وجود دارد ولی بیان عیوب دیگران یا نصیحت نباید در جمع باشد که آبروی شخصی برود.
این سخنران دیگر نشانه شیعه اهل بیت علیهم السلام را مساوات عنوان کرد و گفت: کسی که در عین توانایی، از کمک به نیازمندان کوتاهی می کند، شیعه نیست، هرچند ادعای آن را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته اظهار دوستی بدون تبعیت معنایی ندارد؛ این که ما خود را محب خدا و اهل بیت علیهم السلام بدانیم، ولی نسبت به فرامین و نواهی آنها بی توجه باشیم، ادعایی دروغین است.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام درباره ویژگی های دوست خوب گفت: دوست خوب کسی است که در تنگ دستی به دوستش کمک کند؛ غیبت دوستن را انجام ندهد و بعد از مرگ نیز او را فراموش نکند.
وی افزود: امام صادق علیه السلام در جایی دیگر می فرمایند: «بهترین دوست، کسی است که عیب من را به من بگوید». اگر کسی آمد و عیوب ما را گفت، نباید از او ناراحت شویم، چراکه دوست حقیقی عیوب انسان را می گوید تا برطرف نماید ولی دشمنان عیوب انسان را نمی گویند تا او نابود شود.
وی دوری کردن از دوستی با افراد خائن، سخن چین و ظالم را از توصیه های امام صادق علیه السلام عنوان کرد و گفت: کسی که حتی برای به دست آوردن دل ما، به دیگران خیانت می کند، سخنچینی می نماید یا ظلمی روا می دارد ممکن است در آینده ای نزدیک همین رفتار را نسبت به خود ما داشته باشند؛ هرچند امروز برای سود و منفعتی که می برد، در ظاهر حامی ما باشد.
خطیب حرم مطهر در ادامه استفاده از محضر اهل بیت علیهم السلام و محبت داشتن به آنها را از بالاترین توفیقات الهی دانست و گفت: خدمت در مکتب اهل بیت علیهم السلام و قرار گرفتن در خط ولایت بالاترین نعمتی است که خداوند آن را به ما عطا فرموده و باید با خدمتی درست، قدردان آن باشیم.