معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: برپایی موکب آستان کریمه اهل بیت(س) افتخاری برای مردم ایران به ویژه قمی‌هاست و عراقی‌ها نیز نگاه خاصی به بانوی کرامت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، احمد حاجی‌زاده ظهر امروز در دیدار با محمدجواد جهانگیرزاده مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه حرکت اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: این حرکت هر ساله از نظر کیفی و کمی افزایش قابل توجهی دارد و این موضوع به خوبی در افزایش جمعیت زائران و گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله قرائت دعاهای ندبه و کمیل در مواکب عراقی قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر ایکه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و نشر معارف قرآنی در حرکت اربعین حسینی به عنوان یک رسالت مهم توسط موکب‌های اماکن آستان‌های مقدس دنبال می شود، اضافه کرد: هر فردی که در مسیر اربعین حسینی حضور می‌یابند به دنبال جلب رضایت اهل بیت(ع) است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران در اسکان زائران اربعین حسینی در استان قم مشارکت دارند، عنوان کرد: نهضت اربعین حسینی با محوریت میزبانی از زائران حسینی در ایران اسلامی نیز به صورت مطلوبی در حال دنبال شدن است.

وی با بیان اینکه خادمان به امام حسین علیه‌السلام در موکب‌های مسیر پیاده‌روی همه داشته‌های خود را به میدان آورده‌‌اند، تصریح کرد: برپایی موکب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افتخاری برای مردم ایران به ویژه قمی‌هاست و عراقی‌ها نیز نگاه خاصی به بانوی کرامت دارند.

حاجی‌زاده یادآور شد: هم‌افزایی و تعامل گسترده‌تر در میان موکب‌های مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) می‌تواند در ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی تاثیرگذار باشد.

وی از پیشرفت‌های عمرانی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و ادامه داد: برپایی سازه و ساخت و ساز یک زمین خاکی طی یک سال در کشور عراق موفقیت بزرگی است.

انتهای پیام/۱۱۵